Genel Bilgi
Kod | BMM0064 |
Ad | İleri Medikal Elektronik II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı nanotel, karbon nanotüp, metal-oksit nanoyapı, polimerik nanoyapı tabanlı sensörlerin anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği
Nanotel tabanlı sensörler, carbon nanotüp tabanlı sensörler, metal-oksit nanoyapı tabanlı sensörler, polimerik nanoyapılı sensörler, nanoteknoloji tabanlı elektronik deri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
H. Haick, "Nanotechnology and Nanosensors"
Notlar
H. Haick, "Nanotechnology and Nanosensors 2"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nanotel özelliklerini tanımlar |
ÖÇ02 | Kabon nanotüp tabanlı sensörleri tanır |
ÖÇ03 | Metal oksit nanoyapı tabanlı sensörleri analiz eder |
ÖÇ04 | Polimerik nanoyapı tabanlı sensörleri anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanotellerin Tanımı ve Özellikleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nanotellerin İmalatı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nanotellerin Algılama Uygulaması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gaz Algılama Uygulamaları için Nanotel Sensörler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Karbon Nanotüpler: Yapı, Özellikler, Üretim ve Sentez | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Karbon Nanotüplerin Algılama Uygulaması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gaz Algılama Uygulamaları için Karbon Nanotüp Sensörler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Metal Oksit Nanoyapıların Üretimi ve Sınıflandırılması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Metal Oksit Gaz Sensörleri Hassasiyetinde Algılama Mekanizmaları için İyileştirmeler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Polimerik Nanoyapıların Özellikleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Polimerik Nanoyapıların Sentezi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Polimerik Nanoyapılara Dayalı Sensörler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gaz Algılama Uygulamaları için Polimerik Nanoyapı Sensörleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İnsan Derisinin Özellikleri ve Gelecekteki Elektronik Deri Uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |