Genel Bilgi
Kod | BMM024 |
Ad | Biyomedikal Mühendisliği İçin Analog Tümleşik Devreler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal uygulamalar için analog tümleşik devre tasarlama becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği
Analog tümleşik devre tasarımının prensipleri, MOSFET modelleri, akım aynaları, akım kaynakları, gerilim referansları, differansiyel amplifikatör, serimi ve benzetimi, OPAMP tasarımı ve serimi, OTA tasarımı ve serimi, enstrümentasyon yükselteci ve serimi, I / O padleri, elektrostatik deşarj koruması, güç bağlantı stratejileri
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Allen, Phillip E.; Holberg, Douglas R, CMOS ANalog Circuit Design, Third Edition, Oxford University Press, 2011, ISBN: 0199765073,978-0-19-976507-2.
Notlar
Behzad Razavi, Design of Analog CMOS Integrated Circuits, McGraw-Hill Education, 2016, ISBN: 0072524936,9780072524932.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CMOS analog tümleşik devre serimi çizer. |
ÖÇ02 | ACM MOSFET modellerini ve parametre çıkarımlarını bilir. |
ÖÇ03 | Differansiyel yükselteçleri serim ile ilişkili tasarlayabilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ04 | İşlemsel Yükselteç tasarım parametrelerini bilir |
ÖÇ05 | İşlemsel Yükselteç serimi çizer, parazitik çıkarımlarını yapar. |
ÖÇ06 | İşlemsel Geçiş İletkenli Yükselteci tasarım parametrelerini bilir. |
ÖÇ07 | İşlemsel Geçiş İletkenli Yükselteci serimi çizer ve parazitik çıkarımlarını yapar. |
ÖÇ08 | Akım taşıyıcı tasarlayabilir, filtre gerçeklemelerinde kullanır. |
ÖÇ09 | Gerilim ve akım modlu tasarım farklarını bilir. |
ÖÇ10 | Sayısaldan analoga dönüştürücü ve serimini tasarlar. |
ÖÇ11 | Delta sigma ADC tasarlar ve serimini çizer. |
ÖÇ12 | Sigma Delta ADC tasarlar ve serimini çizer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CMOS Analog tümleşik devre tasarımına giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | ACM MOSFET parametreleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim |
3 | Serim tasarımı, çizimi ve benzetimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Akım kaynakları ve akım aynaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Serim hatalarının tasarım esnasında önlenmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Farksal yükselteç ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Kazanç katı tasarımı ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Çıkış katı tasarımı ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
10 | OTA tasarımı ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
11 | OPAMP tasarımı ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
12 | Akım taşıyıcı tasarımı ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
13 | Enstrumantasyon amplifikatörü tasarımı ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
14 | DAC tasarımı ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
15 | ADC tasarımı ve serimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |