BMM024 Biyomedikal Mühendisliği İçin Analog Tümleşik Devreler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM024
Ad Biyomedikal Mühendisliği İçin Analog Tümleşik Devreler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Biyomedikal uygulamalar için analog tümleşik devre tasarlama becerisi kazanmak.

Dersin İçeriği

Analog tümleşik devre tasarımının prensipleri, MOSFET modelleri, akım aynaları, akım kaynakları, gerilim referansları, differansiyel amplifikatör, serimi ve benzetimi, OPAMP tasarımı ve serimi, OTA tasarımı ve serimi, enstrümentasyon yükselteci ve serimi, I / O padleri, elektrostatik deşarj koruması, güç bağlantı stratejileri

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Allen, Phillip E.; Holberg, Douglas R, CMOS ANalog Circuit Design, Third Edition, Oxford University Press, 2011, ISBN: 0199765073,978-0-19-976507-2.

Notlar

Behzad Razavi, Design of Analog CMOS Integrated Circuits, McGraw-Hill Education, 2016, ISBN: 0072524936,9780072524932.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CMOS analog tümleşik devre serimi çizer.
ÖÇ02 ACM MOSFET modellerini ve parametre çıkarımlarını bilir.
ÖÇ03 Differansiyel yükselteçleri serim ile ilişkili tasarlayabilme yeteneği kazanır.
ÖÇ04 İşlemsel Yükselteç tasarım parametrelerini bilir
ÖÇ05 İşlemsel Yükselteç serimi çizer, parazitik çıkarımlarını yapar.
ÖÇ06 İşlemsel Geçiş İletkenli Yükselteci tasarım parametrelerini bilir.
ÖÇ07 İşlemsel Geçiş İletkenli Yükselteci serimi çizer ve parazitik çıkarımlarını yapar.
ÖÇ08 Akım taşıyıcı tasarlayabilir, filtre gerçeklemelerinde kullanır.
ÖÇ09 Gerilim ve akım modlu tasarım farklarını bilir.
ÖÇ10 Sayısaldan analoga dönüştürücü ve serimini tasarlar.
ÖÇ11 Delta sigma ADC tasarlar ve serimini çizer.
ÖÇ12 Sigma Delta ADC tasarlar ve serimini çizer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 CMOS Analog tümleşik devre tasarımına giriş Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 ACM MOSFET parametreleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim
3 Serim tasarımı, çizimi ve benzetimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Akım kaynakları ve akım aynaları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Serim hatalarının tasarım esnasında önlenmesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Farksal yükselteç ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Kazanç katı tasarımı ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim
8 Ara Sınav Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Çıkış katı tasarımı ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
10 OTA tasarımı ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
11 OPAMP tasarımı ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
12 Akım taşıyıcı tasarımı ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
13 Enstrumantasyon amplifikatörü tasarımı ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
14 DAC tasarımı ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
15 ADC tasarımı ve serimi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:06