Genel Bilgi
Kod | BMM012 |
Ad | Medikal Robotik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, robotik mühendisliğinin medikal sahada cerrahi ve rehabilitasyon alt dallarındaki uygulama prensiplerini ve temel tasarım kriterlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Medikal Robotiğe giriş.Cerrahi robotik sistemleri ve bileşenleri. Paralel manipulatorler. Dokunma ve kuvvet geri-beslemesi. Tele-operasyonlu robotlar. Cerrahi robotik uçlar ve doku etkileşimi.Tıbbi eğitim amaçlı robotlar. Fizik tedavi ve rehabilitasyon amaçlı robotlar. Robotik protez ve ortezler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Lecture Notes
Notlar
Kevin M. Lynch and Frank C. Park, "Modern Robotics: Mechanics, Planning, and Control," Cambridge University Press, 2017.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Medikal robotiğin genel çerçevesini anlamak |
ÖÇ02 | Cerrahi robotik ve uygulamalarını kavramak |
ÖÇ03 | Fizik tedavi ve rehabilitasyon amaçlı robotik uygulamaları kavramak |
ÖÇ04 | Medikal robotikte literatür incelemesi yapabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medikal Robotiğe giriş. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Cerrahi robotik sistemleri ve bileşenleri -1. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Cerrahi robotik sistemleri ve bileşenleri -2. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Paralel manipulatorler. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Dokunma ve kuvvet geri-beslemesi. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Tele-operasyonlu robotlar. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Cerrahi robotik uçlar ve doku etkileşimi. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tibbi eğitim amaçlı robotlar. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Fizik tedavi ve rehabilitasyon amaçlı robotlar.-1 | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Fizik tedavi ve rehabilitasyon amaçlı robotlar.-2 | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Robotik protezler. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Robotik ortezler-Üst extremite. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Robotik ortezler-Alt extremite. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenci sunumları | İnceleme çalışması hazırlığı ve sunum yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |