BMM007 Tıbbi Cihazların Mekanik Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM007
Ad Tıbbi Cihazların Mekanik Tasarımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT


Dersin Amacı

Temel biyomekanik unsurların tasarımında bakış açısına sahip olma; Hat ve yorgunluk gibi önemli konuların tartışılması; Önemli biyomekanik bileşenlerin tasarım hususlarının öğrenilmesi; Temel tasarım sorunlarına deterministik bir çözüm yaklaşımına sahip olmak.

Dersin İçeriği

1. Giriş 2. Yük ve Gerilme Analizi 3. Eğilme ve Sertlik 4. Statik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar 5. Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar 6. Kalıcı Olmayan Mafsal Tasarımı 7. Yay Tasarımı

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Richard G. Budynas, Makine Mühendisliğinde Tasarım, Literatür Yayınları, 2019.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci biyomekanik bileşen tasarımı temellerini kavrar.
ÖÇ02 Öğrenci biyomekanik sistemlerin tasarım süreçlerinin tarihi konusunda bilgiler edinir.
ÖÇ03 Biyomekanik bileşen tasarımı temellerinin örneklerle desteklenmesi
ÖÇ04 Biyomekanik sistem bileşenlerinin statik ve dinamik yükler altındaki davranışlarını kavrar ve muhtemel hata sebeplerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyomekanik Sistemlere Giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yük ve Gerilme Analizi-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yük ve Gerilme Analizi-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Eğilme Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sertlik Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Statik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Statik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Dinamik Yüklerden Kaynaklanan Hatalar-4 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kalıcı Olmayan Mafsal Tasarımı-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kalıcı Olmayan Mafsal Tasarımı-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Yay Tasarımı-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 22 22
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS