Genel Bilgi
Kod | BT0083 |
Ad | Biyoteknolojide Matematiksel Modellemeler |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Amacı
matematiksel modellemeler ile biyolojik olayların açıklanması.
Dersin İçeriği
biyoteknolojik olayların matematiksel modellemesinin yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
matematiksel modelleme ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | matematiksel olarak biyolojik olayları açıklar |
ÖÇ02 | biyolojik reaaksiyonları açıklar |
ÖÇ03 | biyolojik olayları modeller |
ÖÇ04 | biyolojik ve kimyasal reaksiyonların basamaklarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | biyoteknolojik olaylar | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | biyokimyasal tepkimeler | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | bakteri metabolizması | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | aerobik solunum | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | anaerobic solunum | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | fermentasyon | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | organik asit üretimi | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | etanol üretimi | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Monod kinetiği | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | first order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | second order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | zero order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | non lineer denklemler | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | ornek çalışma | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |