Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| BİYOTEKNOLOJİ (DR) | |
| Kod | BT0083 | 
| Ad | Biyoteknolojide Matematiksel Modellemeler | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Doktora Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. 
                                             | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
matematiksel modellemeler ile biyolojik olayların açıklanması.
Dersin İçeriği
biyoteknolojik olayların matematiksel modellemesinin yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
matematiksel modelleme ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | matematiksel olarak biyolojik olayları açıklar | 
| ÖÇ02 | biyolojik reaaksiyonları açıklar | 
| ÖÇ03 | biyolojik olayları modeller | 
| ÖÇ04 | biyolojik ve kimyasal reaksiyonların basamaklarını açıklar | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 | 
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | 
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 | 
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 5 | 
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | biyoteknolojik olaylar | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 2 | biyokimyasal tepkimeler | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 3 | bakteri metabolizması | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 4 | aerobik solunum | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 5 | anaerobic solunum | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 6 | fermentasyon | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 7 | organik asit üretimi | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 8 | Ara Sınavlar | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev  | 
                                
| 9 | etanol üretimi | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 10 | Monod kinetiği | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 11 | first order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 12 | second order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 13 | zero order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 14 | non lineer denklemler | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 15 | ornek çalışma | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||