Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOTEKNOLOJİ (DR) | |
| Kod | BT010 |
| Ad | Amino Asit Biyokimyası II |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞULE SULTAN MENZİLETOĞLU YILDIZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Amino asitlerin yapıları, işlevleri
Dersin İçeriği
Aminoasitlerin yıkımı,Üre döngüsü, Aminoasit türevleri, Porfirin sentezi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyokimya İlkeleri, Lehninger, Palme Yayıncılık, ISBN: 9786053551393, 1258 sayfa, 2016
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Amino asitlerin kimyasal reaksiyonlarını bilir. |
| ÖÇ02 | Peptid bağı ve özelliklerini bilir. |
| ÖÇ03 | Aminoasit türevleri ve porfirin sentezini bilir. |
| ÖÇ04 | Protein biyosentezini, transkripsiyonu ve translasyonu bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Aminoasitlerin yıkımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Üre döngüsü | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 3 | Aminoasit türevleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 4 | Porfirin sentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 5 | Proteinlerin sindirimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 6 | Başlıca metabolik hastalıklar | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 7 | Metabolik hastalıkların biyokimyası | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Porfirin metabolizması bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Protein metabolizması bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 11 | Pürin metabolizması bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 12 | Pirimidin metabolizması bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 13 | Transport bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 14 | Transkripsiyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | Translasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||