Genel Bilgi
Kod | BT002 |
Ad | Mikrobiyal Biyofilmler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL VAR ÖNGEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyofilm yapan mikroorganizmalar, biyofilm stratejileri, in vivo ve in vitro sistemlerde görülen biyofilmler, biyofilmlerle mücadele yöntemleri (bakteriyofajlarla, dezenfektan ve radyasyonla vs..), biyofilmlerin endüstrideki kullanımları, son gelişmelerin verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Mikroorganizma hücreleri ve EPS yapıları, biyofilm tanımı, özellikleri, biyofilm oluşturma mikroorganizmaları, biyofilm stratejileri, in vivo ve in vitro sistemlerde biyofilmler, biyofilm için mücadele yöntemleri (bakteriyofajlar, dezenfektanlar ve radyasyon vb.), Endüstride biyofilmler, son gelişmeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doyle, R. J. (Ed.). (2001). Microbial growth in biofilms, Part B: special environments and physicochemical aspects. Gulf Professional Publishing.
Notlar
ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroorganizma hücresi ve üretilen metabolitler ve Eksopolisakkarit (EPS) hakkında bilgisini geliştirir. |
ÖÇ02 | Biyofilm tanımını ve içeriğini ve stratejilerini öğrenir |
ÖÇ03 | Biyofilm yapabilen mikroorganizmaları tanır ve kategorize edebilir |
ÖÇ04 | Mikroorganizmaların in vivo ve in vitro ortamlarda Biyofilm oluşturma stratejilerini öğrenir |
ÖÇ05 | Mikroorganizmaların oluşturmuş olduğu biyofilmlerin sistemler üzerine verdiği zararları ve bunlarla mücadele yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Mücadelede kullanılan yöntemler hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur |
ÖÇ07 | Mikroorganizmalarda Quorum sensing (hücre-hücre iletişimi)mekanizması ve bunların biyofilmdeki rolünü öğrenir |
ÖÇ08 | Quarum Quenching mekanizması ve biyofilm yapımının engellenebilme stratejileri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ09 | Endüstride biyofilmlerin yarattığı sorunlar ve aynı zamanda biyofilm yapısındaki EPS'nin endüstrideki kullanımları hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizma hücresi ve üretilen metabolitler ve Eksopolisakkarit (EPS) | ders notları, genel mikrobiyoloji kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyofilm tanımı ve içeriği | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Biyofilm stratejileri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyofilm yapabilen mikroorganizmalar ve patojenler | ders notları, gıda mikrobiyolojisi ve hijyen kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
5 | Mikroorganizmaların in vitro ortamlarda Biyofilm oluşturma stratejileri | ders notları, yazılmış uluslararsı makale ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Mikroorganizmaların in vivo ortamlarda Biyofilm oluşturma stratejileri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mikroorganizmaların oluşturmuş olduğu biyofilmlerin sistemler üzerine verdiği zararları ve bunlarla mücadele yöntemleri . | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | biyofilm ile Mücadelede kullanılan yöntemler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bakteriyofaj varlığında Mücadele yöntemi | ders notları, laboratuvarımızda yapılmakta olan proje çıktıları ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
11 | Çeşitli dezenfektanlar kullanılarak mücadele yöntemleri,Radyasyonun biyofilm üzerine etkileri | ders notları, hijyen sektöründeki gelişmelerden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Mikroorganizmalarda Quarum sensing (hücre-hücre iletişimi) ve mekanizması | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Quarum sensing 'in biyofilm oluşumundaki rolü | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Quarum Quenching mekanizmasının biyofilm oluşumu üzerindeki rolü | ders notları ve çeşitli makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Endüstride biyofilmlerin yarattığı sorunlar ve aynı zamanda biyofilm yapısındaki EPS'nin endüstrideki kullanımları , son gelişmeler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |