Genel Bilgi
Kod | YLBTT702 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin alanında tez konusu olarak belirlenen bir konuda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleme, veri toplama, analiz etme, yorumlama, rapor haline getirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
tez konusunun belirlenmesi, ilgili konuda literatür taraması, bilimsel veri tabanlarından faydalanma, ilgili konuda deneysel methodların belirlenmesi, deney çalışmaları, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, analiz sonuçlarının yorumlanması, tez yazımı ve raporlama
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki literatürleri inceler. |
ÖÇ02 | Bilimsel veri tabanlarını kullanır. |
ÖÇ03 | İlgili konuda deneysel methodların belirler. |
ÖÇ04 | Deney çalışmaların analiz sonuçlarının değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tezin konusunun ön hazırlık çalışması | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmaların araştırılması | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusu belirlemesi | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Tez konusunun amacının belirlenmesi | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Tezin amacının belirlenmesi | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara rapor | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
9 | Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Deneysel çalışmaya başlanması | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
12 | Deneysel çalışma | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Soru-Cevap |
13 | Verileri analiz etme | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bulguları tartışma | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez raporunu hazırlamaya başlanması | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Tez raporunu hazırlama | İlgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
17 | Tez raporu değerlendirme | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 38 | 10 | 380 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 30 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |