Genel Bilgi
Kod | BT569 |
Ad | İlaç Analizleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencinin ilaç analizleri hakkında bilgi edinmesi ve organik, biyoorganik ve ilaç numunesine uygun yöntemi belirlemesi ve uygulaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İlaçlarda analiz yöntemi belirleme,Numunelerin analize hazırlanması,İlaçlarda kalitatif ve kantilatif analiz yöntemleri,Biyomoleküller ve Analiz yöntemleri,biyosensörler ve kemosensörler,Farmakope Analizleri,Farmasötik preparatların analize hazırlanması ve analiz yöntemi seçimi,İlaç analizlerinde kullanılan aletli analiz teknikleri,ilaç analizlerinde kromatografik,spektroskopik elektroanalitik ve titrasyon yöntemlerinin kullanımı,İlaç moleküllerinde sterokimyanın belirlenmesi,İlaç analizlerinde kullanılan kombine analiz teknikleri,Klasik ve aletli analiz yöntemlerinin karşılaştırılması,Analiz verilerinin değerlendirilmesi ve rapor edilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kar, A, Pharmaceutical Drug Analysis, New Age Int. Publishers, 2005 Ghosh, M.K, HPLC Methods on Drug Analysis, Springer Verlag, 1992
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farmasötik ve biyolojik preparatların analize hazırlanmasını bilir ve uygular |
ÖÇ02 | İlaç numuneleri için uygun analiz yöntemini belirler ve uygular |
ÖÇ03 | İlaç moleküllerindeki sterokimyayı bilir ve kiraliteyi belirler |
ÖÇ04 | Klasik ve enstrumental analiz yöntemlerini bilir ve ilaç analizlerinde kullanır |
ÖÇ05 | Analiz sonuçlarına göre ilaç molekülünün yapısını belirler |
ÖÇ06 | İlaç analizlerinde kullanılan kombine analiz tekniklerini bilir ve uygular |
ÖÇ07 | Analiz verilerini değerlendirir ve rapor haline getirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaçlarda analiz yöntemi belirleme | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Numunelerin analize hazırlanması | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İlaçlarda kalitatif ve kantitatif analiz yöntemleri | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Biyomoleküller ve analiz yöntemleri | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Biyosensörler ve kemosensörler | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Farmakope Analizleri | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Farmasötik preparatların analize hazırlanması ve analiz yöntemi seçimi | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | İlaç analizlerinde kullanılan aletli analiz teknikleri | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | ilaç analizlerinde kromatografik, spektroskopik yöntemlerinin kullanımı | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | ilaç analizlerinde elektroanalitik ve titrasyon yöntemlerinin kullanımı | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İlaç moleküllerinde kiralitenin belirlenmesi | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlaç moleküllerinde sterokimyanın belirlenmesi | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlaç analizlerinde kullanılan kombine analiz teknikleri | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Klasik ve aletli analiz yöntemlerinin kaşılaştırılması | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Analiz verilerinin değerlendirmesi ve rapor edilmesi | Kitap ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |