Genel Bilgi
Kod | BT554 |
Ad | Biyogirişimcilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK TOKLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoteknolojik yöntem ve gelişmelerin girişimcilik faaliyetlerine dönüştürülme olanaklarını kavrar
Dersin İçeriği
İnsan biyoteknolojisi, hayvan biyoteknolojisi, bitki biyoteknolojisi ve mikrobiyolojik biyoteknoloji alanlarında sağlanan gelişmeler ve teknolojilerin, insan yaşamını kolaylaştırıcı ve fayda sağlayıcı, ekonomik girişimlere dönüştürülmesi ve bu alandaki enstrümanların nerede nasıl kullanılacağı.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Biyogirişimcilik Ders Notu, Handbook of Bioentrepreneurship
Notlar
Güncel Ders Kitapları, Güncel Bilimsel Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyogirişimcilik alanında teorik ve pratik bilgiye sahip olur |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili kavram, bilgi ve teknolojileri bütünleştirebilme ve sentez oluşturma yeteneği kazanır |
ÖÇ03 | Biyogirişimcilik alanında yenilik ve gelişmeleri takip edebilme ve bunları anlayabilme yetisi kazanır |
ÖÇ04 | Biyogirişimcilik alanında proje hazırlama ve uygulamaya geçirme kapasitesine ulaşır |
ÖÇ05 | Biyogirişimcilik alanında sürekli bilgi birikimi ve yenilikleri takip etme kavramına sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik ve Biyogirişimcilik tanım ve önemi | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
2 | Dünyada ve Türkiyede Biyogirişimcilik faaliyetleri | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | Biyoteknolojinin girişimcilik faaliyetlerinde kullanılma olanakları | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Üniversiteler ve kamu araştırma kuruluşlarında biyogirişimcilik uygulamaları | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Özel sektör kuruluşlarının biyoteknolojik yöntem ve gelişmeleri biyogirişimcilik faaliyetlerine dönüştürmesi | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Biyoteknolojik gelişme ve yöntemlerin biyogirişimciliğe dönüştürülmesinde özel sektör üniversite işbirlikleri | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Teknoparkların biyogirişimcilik faaliyetlerindeki yeri | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyoteknolojik yöntemler kullanılarak geliştirilen ticari ürünler | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Biyoteknolojik yöntemler kullanılarak geliştirilebilecek yeni ürün ve hizmet alanları | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Biyogirişimciliğin geleceğine ilişkin projeksiyonlar | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Biyoteknolojik gelişmelerin gelecekte insan yaşamında oluşturacağı etkiler | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Başarılı bir Biyogirişimci olabilmek için gerekli unsurlar | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biyogirişimcilik alanındaki başarı öyküleri | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Biyogirişimcilik ve inovasyon | Power point sunumu, kaynaklardan tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |