BT525 Algal Biyoteknoloji

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT525
Ad Algal Biyoteknoloji
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OYA IŞIK


Dersin Amacı

Deniz ve içsularda yaşayan mikroalgler içerisinde değerli metabolitler üreten mikroalglerin belirlenmesi, hücresel metabolitlerin artırılması , ekonomik değeri olan alg türlerinin dışarı ortamda büyük hacimlerde kültüre alınması, açık sistem havuzlar ve kapalı sistem fotobiyoreaktörlerde alg kültürleri ve üretim planlaması, mikroalg hasatı, kurutma ve saklama .

Dersin İçeriği

Biyoteknoloji alanında canlı grubu olarak alglerin yeri ve önemi, Mühendislik ve teknoloji ile alglerden yararlanmayı, yeni ürünler üretmeyi ve ürün miktarını artırmayı açıklar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

E.W.BECKER (1994) Microalgae:Biotechnology ve Microbiology,Cambridge University Press, 293 sayfa.  A. Richmond (2004), Handbook of Microalgal Culture, Biotechnology and Applied Phycology, Blackwell Science Ltd,sf:545. Zvi Cohen (1999) Chemicals from Microalgae, Taylor & Francis, 419 sayfa. Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknoloji tanımını yapar.
ÖÇ02 Algal Biyoteknoloji tanımını yapar, Algal Biyoteknolojinin tarihçesini kavrar.
ÖÇ03 Alglerin kullanım alanlarını sıralar.
ÖÇ04 Ticari önemi olan ve yaygın olarak kültüre alınan alg türlerini sayar.
ÖÇ05 Fototrofik mikroalglerin kütle üretiminin fizyolojik prensiplerini tanımlar ve açıklar.
ÖÇ06 Açık sistem havuzlarda ve kapalı sistem fotobiyoreaktörlerde alg üretim koşullarını kavrar.
ÖÇ07 Mikroalg kültür havuzları şekil ve yapım materyallerini açıklar.
ÖÇ08 Havuzlarda bulaşma nedenlerini sıralar ve önlemlerini sayar.
ÖÇ09 Mikroalglere uygulanan stres koşullarını sayar, uygulama sonrası hücre içindeki değişiklikleri açıklar.
ÖÇ10 Dunaliella salina kültürü ve beta karoten üretimi, Haematococcus pluvialis kültürü ve astaksantin üretimini kavrar.
ÖÇ11 Mikroalgal yağ üretiminde yaygin olarak kültüre alınan türleri sayar, yağ uretimi için stres koşullarını açıklar.
ÖÇ12 Mikroalg hasat yöntemlerini kavrar ve yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarini açıklar.
ÖÇ13 Mikroalg kurutma ve paketleme koşullarını ve prensiplerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoteknoloji tanımı, Alg Biyoteknolojisi tanımı, Biyoteknoloji ve Algal Biyoteknolojinin tarihçesi Dersin tanıtımı Ders notu temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Alglerin kullanım alanları Alglerin gıda olarak kullanımı, Hayvan yemi olarak kullanımı, Gübre (toprak yapısı iyileştirmede) kullanımı, Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
3 Ticari önemi olan alg türleri. Mikroskobik inceleme, Türlerin tanınması. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
4 Fototrofik mikroalglerin kütle üretiminin fizyolojik prensipleri. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
5 Alg üretim sistemleri, Laboratuar kültürleri, Havuz üretimi, Fotobiyoreaktör üretimi. Ders notu ve laboratuar çalışması için föyü okuyarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
6 Dışarı alg Üretim sistemleri Havuzlar Havuz tipleri Havuz yapımında malzeme çeşitleri Karıştırma-Havalandırma (Pedal sistemler, kompresör vb) Ders notu ve Dışarı alg kültürü pilot tesisin tanıtımı, havuzların tanıtımı notlarını okuyarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
7 Fotobiyoreaktör sistemler,Reaktör tasarımları (Tubular reaktörler, Panel reaktörler),Fotobiyoreaktörlerde kültür parametrelerinin optimizasyonu Ders notunu okuyarak ve fotobiyoreaktörler hakkında araştırma yaparak gelirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Havuzlarda bulaşma nedenleri, bulaşanlar ve önlemleri. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
10 Mikroalg hasat yöntemleri. Filtrasyon, Santrifüj, flokülasyon, sedimantasyon yöntemleri),Hasat etkinliği Ders notunu okuyup gelirler. Verilen ödevi yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
11 Mikroalglere uygulanan stres faktörleri, strese bağlı hücre içindeki fizyolojik değişiklikler. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Dunaliella salina kültürü ve beta karoten üretimi, Chlorella vulgaris dışarı kültürü.Haematococcus pluvialis kültürü ve astaksantin üretimi. Ders notunu okuyup gelirler.Verilen ödevi yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
13 Spirulina platensis dışarı kültürü. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
14 Lipid üretiminde yaygin olarak kültüre alınan mikroalg türleri, mikroalgal yağ uretimi için uygulanan stres faktörleri. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
15 Endüstriyel ölçekli alg üretimi ekonomik analizi. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS