Genel Bilgi
Kod | BT519 |
Ad | Rekombinant DNA Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Recombinant DNA Technolojisindeki temel kavramlar
Dersin İçeriği
Recombinant DNA Technolojisindeki temel kavramlar
Dersin Ön Koşulu
lisans döneminde genetik dersi almış olmak
Kaynaklar
bitki biyoteknolojisi ve genetik
Notlar
bitki biyoteknolojisi ve genetik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim ve teknoloji kazanımıyla ilgili temel bilgi |
ÖÇ02 | Prokaryot ve ökaryot hücreler |
ÖÇ03 | Hücre bölünmelerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Mendel yasalarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Genetik materyalleri öğrenir. |
ÖÇ06 | Rekombinant DNA'da kullanılan yöntemler |
ÖÇ07 | RNA VE DNA' nın yapısını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genetik materyal | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
2 | Hücre ve mayoz mitoz bölünme | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Transkripsiyon | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Translasyon | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Replikasyon | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Operon | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mendel Yasaları | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Lac Operon | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Trp Operon | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
11 | Invitro mutagenesis | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
12 | Rekombinant DNA teknolojisinin medikal önemi | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Laboratuvar çalışması | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Gen klonlanması | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İnsan genom projesi | Ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |