BT516 Çevre Biyoteknolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT516
Ad Çevre Biyoteknolojisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BELGİN BAYAT


Dersin Amacı

Yüksek Lisans seviyesindeki öğrencilere çevre biyokimya ve biyokinetiklerin biyoreaktörlerde uygulamaları hakkında bilgi birikimi sağlamak.

Dersin İçeriği

Atıksuların Biyolojik Arıtılması, Nütrient Giderimi, Çamur Çürütme (aerobik, anaerobik),Biyodegradasyon,Biyosorpsiyon,Biyodönüşüm, Biyokompostlaştırma, Atıkgazların Biyolojik Arıtılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları;

Notlar

Çevre Biyoteknolojisi, Doç. Dr. Recep İleriÇevre Biyoteknolojisi, Doç. Dr. Recep İleri, Değişim Yayınları, Adapazarı,2000; Wastewater Engineering: Treatment, Disposal, Reuse, Eds: Metcalf & Eddy, McGraw-Hill Int. Edit.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre teknolojilerinde kullanılan atıksuların biyolojik olarak arıtılması, nütrient giderimi ve çamur çürütme (aerobik, anaerobik) hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Çevre teknolojilerinde kullanılan biyodegradasyon ve biyosorpsiyon hakkında bilgi olur.
ÖÇ03 Çevre teknolojilerinde kullanılan atık gazların biyolojik arıtılması hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Çevre teknolojilerinde kullanılan biyodönüşüm ve biyokompostlaştırma hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atıksuların Biyolojik Arıtılması, Sayfa 268-378 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Atıksuların Biyolojik Arıtılması (konuya devam), Sayfa 268-378 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Nütrient Giderimi, Sayfa 420-455 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Nütrient Giderimi, (konuya devam), Sayfa 420-455 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Aerobik Çamur Çürütme, Sayfa 379-419 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 AnaerobikÇamur Çürütme, Sayfa 379-419 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Biyodegradasyon, Sayfa 456-500 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sayfa 268-500 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Biyosorpsiyon, Sayfa 501-543 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Biyosorpsiyon (konuya devam), Sayfa 501-543 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Biyodönüşüm, Sayfa 544-553 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Biyokompostlaştırma, Sayfa 554-613 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Biyokompostlaştırma (konuya devam), Sayfa 554-613 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Atıkgazların Biyolojik Arıtılması, Sayfa 614-636 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Atıkgazların Biyolojik Arıtılması (konuya devam) Sayfa 614-636 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sayfa 268-636 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sayfa 268-636 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS