Genel Bilgi
Kod | BT0111 |
Ad | Protein Biyokimyasına Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI |
Dersin Amacı / Hedefi
Proteinlerin yapısı ve işlevi, proteinlerin biyomedikal önemi, protein yapıdaki hormonlar, protein sentezi, transkripsiyon, translasyon, plazma proteinleri, hemoglobin, miyoglobin, proteinlerin sindirimi ve proteinlerin tanımlanmasına yönelik çeşitli teknikler ile ilgili bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Proteinlerin yapısı ve işlevi, proteinlerin biyomedikal önemi, protein yapıdaki hormonlar, proteinlerin tanımlanması, elektoforez, kromatografi, dizi analizi, protein sentezi, transkripsiyon, translasyon, plazma proteinleri, hemoglobin, miyoglobin, proteinlerin sindirimi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri (David L. Nelson, Michael Cox)
Notlar
Bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proteinlerin tanımlanması, yapısı ve işlevi hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ02 | Proteinlerin biyomedikal önemi hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ03 | Proteinlerin sindirimi ve protein analizinde kullanılacak bazı teknikler hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ04 | Protein yapıdaki hormonlar, plazma proteinleri, hemoglobin ve miyoglobin hakkında bilgi sahibi olunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, incelenecek çeşitli kitap ve literatürlerin tanıtımı | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Protein biyokimyasına giriş | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Proteinlerin yapısı ve işlevleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Protein yapısındaki hormonlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Plazma proteinleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Hemoglobin ve miyoglobin | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Enzim yapısı ve işlevi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara sınav | Ödev ve soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Protein metabolizması | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Protein sentezi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Transkripsiyon ve translasyon | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Proteinlerin tanımlanması | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Elektroforez | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Kromatografi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Proteinlerin biyomedikal önemi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev ve soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev ve soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |