BT0106 Farmasötik Nanoteknoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT0106
Ad Farmasötik Nanoteknoloji
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi UMAY MERVE GÜVEN


Dersin Amacı

Modern ilaç salım sistemlerini, farklı yollar ile ilaç taşınmasını ve ilaç hedefleme stratejilerini kavratmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İlaçta pasif hedeflendirme, Nanoteknolojik ürünlerin tanımlanması ve hazırlama yöntemleri, Nanoteknolojik ürünlerde karakterizasyon yöntemleri, Nanopartiküller, Katı lipit nanopartiküller, Mikroemülsiyonlar, Lipozom ve Niozomlar, Mukoadezif Sistemler, Modifiye ilaç taşıyıcı sistemler, Nanoaygıtlar, Nanopartiküllerin emniyet ve toksikolojisi

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Gürsoy, A. Z. (2004). Farmasötik Teknoloji–Temel Konular ve Dozaj Şekilleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayını, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2002). Kontrollü salım sistemleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2014). Nanofarmasötikler ve Uygulamaları. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul..

Notlar

Gürsoy, A. Z. (2004). Farmasötik Teknoloji–Temel Konular ve Dozaj Şekilleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayını, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2002). Kontrollü salım sistemleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2014). Nanofarmasötikler ve Uygulamaları. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nanoteknolojiyi tanımlar.
ÖÇ02 Nanoteknolojik ilaç taşıyıcı sistemleri değerlendirir.
ÖÇ03 Hedeflendirme mekanizmalarını açıklar.
ÖÇ04 İlaçların hedeflendirilmesindeki temel yaklaşımları sıralar.
ÖÇ05 Hedeflendirilen ilaç taşıyıcı sistemlerin ideal özelliklerini sıralar.
ÖÇ06 Nanoteknolojik ürünleri tanımlar ve hazırlama yöntemlerini sıralar.
ÖÇ07 Nanoteknolojik ürünlerde karakterizasyon yöntemlerini sıralar.
ÖÇ08 Nanopartiküller sistemleri tanımlar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ09 Katı lipit nanopartikül sistemleri tanımlar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ10 Mikroemülsiyon sistemleri tanımlar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ11 Modifiye ilaç taşıyıcı sistemleri tanımlar ve özelliklerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlaçta pasif hedeflendirme Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İlaçta aktif hedeflendirme Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nanoteknolojik ürünlerin tanımlanması ve hazırlama yöntemleri Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Nanoteknolojik ürünlerde karakterizasyon yöntemleri Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Nanopartiküller Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 Katı lipit nanopartiküller Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Mikroemülsiyonlar Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders notlarının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Lipozom ve Niozomlar Konu ile ilgili literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Mukoadezif Sistemler Konu ile ilgili literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Modifiye ilaç taşıyıcı sistemler Konu ile ilgili literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım
12 Nanoaygıtlar Konu ile ilgili literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
13 Nanopartiküllerin emniyet ve toksikolojisi Konu ile ilgili literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Güncel literatür tartışmaları Konu ile ilgili literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay
15 Güncel literatür tartışmaları 2 Konu ile ilgili literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS