Genel Bilgi
Kod | BT0106 |
Ad | Farmasötik Nanoteknoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Modern ilaç salım sistemlerini, farklı yollar ile ilaç taşınmasını ve ilaç hedefleme stratejilerini kavratmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İlaçta pasif hedeflendirme, Nanoteknolojik ürünlerin tanımlanması ve hazırlama yöntemleri, Nanoteknolojik ürünlerde karakterizasyon yöntemleri, Nanopartiküller, Katı lipit nanopartiküller, Mikroemülsiyonlar, Lipozom ve Niozomlar, Mukoadezif Sistemler, Modifiye ilaç taşıyıcı sistemler, Nanoaygıtlar, Nanopartiküllerin emniyet ve toksikolojisi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Gürsoy, A. Z. (2004). Farmasötik Teknoloji–Temel Konular ve Dozaj Şekilleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayını, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2002). Kontrollü salım sistemleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2014). Nanofarmasötikler ve Uygulamaları. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul..
Notlar
Gürsoy, A. Z. (2004). Farmasötik Teknoloji–Temel Konular ve Dozaj Şekilleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayını, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2002). Kontrollü salım sistemleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2014). Nanofarmasötikler ve Uygulamaları. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nanoteknolojiyi tanımlar. |
ÖÇ02 | Nanoteknolojik ilaç taşıyıcı sistemleri değerlendirir. |
ÖÇ03 | Hedeflendirme mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ04 | İlaçların hedeflendirilmesindeki temel yaklaşımları sıralar. |
ÖÇ05 | Hedeflendirilen ilaç taşıyıcı sistemlerin ideal özelliklerini sıralar. |
ÖÇ06 | Nanoteknolojik ürünleri tanımlar ve hazırlama yöntemlerini sıralar. |
ÖÇ07 | Nanoteknolojik ürünlerde karakterizasyon yöntemlerini sıralar. |
ÖÇ08 | Nanopartiküller sistemleri tanımlar ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ09 | Katı lipit nanopartikül sistemleri tanımlar ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ10 | Mikroemülsiyon sistemleri tanımlar ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ11 | Modifiye ilaç taşıyıcı sistemleri tanımlar ve özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaçta pasif hedeflendirme | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlaçta aktif hedeflendirme | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nanoteknolojik ürünlerin tanımlanması ve hazırlama yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Nanoteknolojik ürünlerde karakterizasyon yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Nanopartiküller | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Katı lipit nanopartiküller | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Mikroemülsiyonlar | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Lipozom ve Niozomlar | Konu ile ilgili literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Mukoadezif Sistemler | Konu ile ilgili literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Modifiye ilaç taşıyıcı sistemler | Konu ile ilgili literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım |
12 | Nanoaygıtlar | Konu ile ilgili literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
13 | Nanopartiküllerin emniyet ve toksikolojisi | Konu ile ilgili literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Güncel literatür tartışmaları | Konu ile ilgili literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
15 | Güncel literatür tartışmaları 2 | Konu ile ilgili literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |