BT033 Su Ürünleri İşlemede Nanoteknoloji Kullanımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT033
Ad Su Ürünleri İşlemede Nanoteknoloji Kullanımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HATİCE YAZGAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, nanoteknoloji ve gıdalardaki uygulamaları hakkında temel bilgilerin, prensiplerin ve yeni gelişmelerin öğretilmesidir. Bunu yapmak için, nano düzeydeki teknolojiler, karakterizasyon ve buna ilavaten biyonanoteknoloji uygulamaları verilecektir. Gıdalarda nanobilim, nanoteknoloji ve biyonanoteknolojideki gelişmeler ve bunların insan sağlığı ve çevre üzerine etkileri açıklanacaktır.

Dersin İçeriği

Nanobilim ve nanoteknolojiye giriş, Nanoteknolojinin endüstriyel/gıda endüstrisindeki uygulamaları, Nanopartikül ve nanoyapıların elde edilmesi, özellikleri ve uygulamaları, Gıda biyopolimerlerinin nano düzeyde özellikleri ve bunların belirlenmesi için metotlar, Gıdalarda nano teknikler: Nanofiltrasyon, membran emülsifikasyonu, atomizasyon, nanoenkapsülasyon ve kontrollü yayılma teknolojileri, Gıdalarda nano sensörler, Gıdalarda biyonanoteknoloji uygulamaları, Biyolojik kompleks nanomaddeler, Biyonano fabrikasyon, Antimikrobiyal nanomaddeler: mevcut ve potansiyel uygulamalar, Gıdalarda fonskiyonel nanomaddeler, Nanoteknoloji: insan sağlığı ve çevre açısından sonuçlar, limitler, Gıdaların nanoteknolojisinde yeni yaklaşımlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu paylaşılacaktır ve ingilizce makaleler

Notlar

Ders notu paylaşılacaktır ve ingilizce makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıda alanında nanoteknoloji uygulamaları ve teknikleri hakkında temel bilgi, prensip ve yeni gelişmeler
ÖÇ02 Gıda alanında nano düzeydeki teknoloji ve karakterizasyon çalışmaları, biyoteknolojideki uygulamalar
ÖÇ03 Nanosensörlerin gıda alanında kullanılması
ÖÇ04 Nanoteknolojinin insan ve çevre sağlığı üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nanobilim ve nanoteknolojiye giriş. sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Nanoteknolojinin endüstriyel/gıda endüstrisindeki uygulamaları sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Nano-emülsiyonlar, nanojeller ve bunların uygulamaları sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Gıdalarda nano teknikler 1 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
5 Gıdalarda nano teknikler 2 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 Gıdalarda nano sensörler, DNA mikrodizilimin mikrobiyal analizler için uygulaması 1 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Gıdalarda nano sensörler, DNA mikrodizilimin mikrobiyal analizler için uygulaması 2 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Gıdalarda biyonanoteknoloji uygulamaları sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Antimikrobiyal nanomaddeler: mevcut ve potansiyel uygulamalar sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Gıdalarda fonskiyonel nanomaddeler 1 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 Gıdalarda fonskiyonel nanomaddeler 2 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Nanoteknoloji: insane sağlığı ve çevre açısından sonuçlar, limitler sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Gıdaların nanoteknolojisinde yeni yaklaşımlar 1 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Gıdaların nanoteknolojisinde yeni yaklaşımlar 2 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Öğrenci sunumları Performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:55