Genel Bilgi
Kod | BT031 |
Ad | Ilıman İklim Meyvelerinde Zararlı Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkların Tanılanması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Ilıman İklim Meyvelerinde Zararlı Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkların; Zarar Şekilleri, Mücadele, Tanı Yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Ilıman İklim Meyvelerinde Virüs ve Virüs Benzeri Etmen Kökenli Hastalıklar, Zarar Şekilleri, Mücadele, Tanı Yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
A. Hadidi and M. Barba, 2018.Sert ve Yumuşak Çekirdekli Meyvelerin Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları, ISBN:978-0-89054-501-0
Notlar
SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİ, Tarım Gündem Dergisi, Nobel Akademik Yayıncılık Tic. Ltd. Şti., Sertifika No: 40340; ISBN: 978-605-033-047-2 Mehetre, G.T.; Leo, V.V.; Singh, G.; Sorokan, A.; Maksimov, I.; Yadav, M.K.; Upadhyaya, K.; Hashem, A.; Alsaleh, A.N.; Dawoud, T.M.; et al. Current Developments and Challenges in Plant Viral Diagnostics: A Systematic Review. Viruses 2021, 13, 412. https://doi.org/10.3390/v13030 412
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ilıman İklim Meyve Bitkileri alanında sorun olan virüs ve virüs benzeri hastalıklarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. Ayrıca genel Bitki Virolojisi öğrenir. |
ÖÇ02 | Bu ürün grubunda Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanır |
ÖÇ03 | Kültür ve yabani ılıman iklim meyve kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
ÖÇ04 | Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme ve uygulayabilme becerisi kazanma |
ÖÇ05 | Tanı yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar |
ÖÇ06 | Alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçerek kullanır |
ÖÇ07 | Gerekli teknolojileri kullanarak alanıyla ilgili bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar |
ÖÇ08 | Virolojik kökenli etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir |
ÖÇ09 | Ilıman İklim Meyve bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. konularını öğrenir |
ÖÇ10 | Genelde Bitki virolojisi, özelde de Moleküler BitkiVirolojisi alanında yeterli altyapıya sahip olur |
ÖÇ11 | Kiraz-Vişne Virüs ve Virüs benzeri hastalıklarının biyolojik, seroloik, moleküler tanılarına ek olarak mücadelesini kavramıştır. |
ÖÇ12 | Kayısı-Şeftali-Nektarin Virüs ve Virüs benzeri hastalıklarının biyolojik, seroloik, moleküler tanılarına ek olarak mücadelesini kavramıştır. |
ÖÇ13 | Elma-Armut-Ayva Virüs ve Virüs benzeri hastalıklarının biyolojik, seroloik, moleküler tanılarına ek olarak mücadelesini kavramıştır. |
ÖÇ14 | Sert Kabuklu Meyve Virüs ve Virüs benzeri hastalıklarının biyolojik, seroloik, moleküler tanılarına ek olarak mücadelesini kavramıştır. |
ÖÇ15 | Üzümsü Meyve hastalıklarının biyolojik, seroloik, moleküler tanılarına ek olarak mücadelesini kavramıştır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ilıman İklim Meyveleri Tarımı ve Bitki Koruma İlişkileri | Genel giriş,ders notları ve genel konulardan bahsedilmesi, sonraki hafta ders konusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Sert Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Kiraz, Vişne)-Semptomolojik Tanı | Ilıman İklim Meyveleri Tarımı ve Bitki Koruma İlişkileri tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Sert Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Kayısı, Erik)-Semptomolojik Tanı | Sert Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Kiraz, Vişne)-Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Sert Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Şeftali, Nektarin)- Semptomolojik Tanı | Sert Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Kayısı, Erik)-Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Sert Kabuklu Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Ceviz, Badem)-Semptomolojik Tanı | Sert Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Şeftali, Nektarin)- Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Sert Kabuklu Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Fındık, Kestane, Antepfıstığı)-Semptomolojik Tanı | Sert Kabuklu Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Ceviz, Badem)-Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Üzümsü Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Böğürtlen-Frambuaz-Ahududu) -Semptomolojik Tanı | Sert Kabuklu Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Fındık, Kestane, Antepfıstığı)-Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav Düzeni, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
9 | Üzümsü Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Çilek-Bağ) -Semptomolojik Tanı | Üzümsü Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Böğürtlen-Frambuaz-Ahududu) -Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Minör Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Kara yemiş, Kızılcık, Yaban Mersini) -Semptomolojik Tanı | Üzümsü Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Çilek-Bağ) -Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Yumuşak Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Elma, Armut)-Semptomolojik Tanı | Minör Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Kara yemiş, Kızılcık, Yaban Mersini) -Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Yumuşak Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Ayva)-Semptomolojik Tanı | Yumuşak Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Elma, Armut)-Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Immunoloji, Seroloji, ELISA | Yumuşak Çekirdekli Meyvelerde Virüs ve Virüs Benzeri Hastalıkları (Ayva)-Semptomolojik Tanı tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Moleküler Teknikler; PCR türevleri ve RFLP, Hibridizasyon, | Immunoloji, Seroloji, ELISA tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | DizilemeTeknikleri (Sekanslama) ve yorumlaması (Filogenetik Ağaç) | Moleküler Teknikler; PCR türevleri ve RFLP, Hibridizasyon, tekrarı, sonraki hafta derskonusunun bildirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FinalSınav Düzeni | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FinalSınav Düzeni | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |