BT022 Nanobiyoteknoloji

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT022
Ad Nanobiyoteknoloji
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞULE SULTAN MENZİLETOĞLU YILDIZ


Dersin Amacı

Bir genin DNA, RNA ve protein seviyesinde analizini gerçekleştirebilecek bilgileri verme ve bir genin fonksiyonunu anlayabilmek

Dersin İçeriği

Biyoteknolojinin önemi, Biyoteknolojide kullanılan yöntemler, DNA, RNA nın yapı ve işlevi, Nanoteknolojinin önemi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Rahmi Köseoğlu , Fevzi Köksal, Nobel Akademik Yayıncılık, Nanobilim ve Nanoteknoloji, 2014

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Naonoteknoloji ve nanobilimin temelleri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Nanomalzemelerin sınıflandırılmasını ve genel özelliklerini öğrenir.
ÖÇ03 Nanomalzemelerin üretim ve karakterizasyon yöntemleri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Nanomalzemlerin biyomedikal alandaki önemini ve uygulamalarını kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nanobiyoteknolojiye giriş Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Nanoteknolojiye giriş Mikro boyut ve kısıtları Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nano boyutun tanımı ve önemi Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Nanoteknoloji ile üretilen malzemeler Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Biyonanoteknoloji ve uygulama alanları Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kanser tedavisinde ve kök hücre uygulamalarında biyonanoteknolojik yaklaşımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Nanoteknoloji bazlı ilaç taşıma uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav soru-cevap Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyogörüntüleme için nanoparçacıklar Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Nanobiyosensörler Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Biyolojik ve medikal mikrocihazlar Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Mikroakışkan çipler Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Çip-organ teknolojisi Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Moleküler makineler Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Biyonanoteknolojinin gelecekteki açılımları Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı soru Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı soru Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS