Genel Bilgi
Kod | BTE0023 |
Ad | History and Philosophy of Science |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
The aim of the course is to process the process starting from the past to the present day with the curiosity and understanding of the universe and the process of scientific method. Human relations with science and the developments in science up to now and their impact on human life in a wholeness with the philosophical dimension of the students to discuss and to understand the issue in which students work in a unity and taking advantage of this is to bring a different dimension to the graduate and doctoral studies. In addition, to understand the scientific point of view to scientific life and events. It is aimed that the skin is taught as a compulsory subject to all graduate and doctorate students
Dersin İçeriği
From the human being to the present day, the changes in nature and the nature of scientific approaches changes have been processed from a systematic point of view. The development of the agricultural tools in the early ages up to the present information society, the progress of science in different periods and cultures and their dynamics are studied. Scientific developments and science-human relations in the period of Ancient Age, Middle Ages, Renaissance, Islam and Ottoman Period and their reflections on the Republican period and present information technology ages. The development of humanity in science and technology together with the understanding of the history of science and the progress of the stage until today has revealed. It is important to learn the history and philosophy of the history of science and education to reach knowledge and scientifically to lean the thinking methods. Understanding philosophy of science can help to developed new information and technology.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
George Sarton. 1948. Introduction to the History of Science
Notlar
Colin A. Ronan. 1983. TheCambridge Illustrated History of the World’s Science. Cambridge University Press, Roberts, John Morris, 1997. A short history of the world: Oxford University Press, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim ve felsefe tarihinin temel kavramlarını bir bütün olarak kavrayabilme, geçmişten günümüze kadar insanoğlunun tarihsel sürecini bilme isteğini öğrenme. |
ÖÇ02 | İlk toplumların evrimini anlamak, tarihsel çağları ve bilimsel gelişmeye etkilerini öğrenmek ve toplumlardaki bilimsel devrim ve dönüşümlerin bilim tarihine etkilerini anlamak. |
ÖÇ03 | Diyalektik bir bakış açısıyla bilim felsefesini ve bilim tarihini öğrenmek ve bilim felsefesinin önemini, olaylara bakış açısını, felsefi düşünceyi kavrayabilmek. |
ÖÇ04 | Bilimsel düşünme yol ve yöntemlerini kavramak ve bilim tarihinin dönemsel gelişiminin bilimsel gelişmeye etkilerini kavramak ve bilim tarihinin dönemsel gelişiminin bilimsel gelişmeye etkilerini kavrayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk çağlardan günümüze bilim tarihi ve bilim felsefesindeki gelişmeler. Tarım devrimi Mısır ve Mezopotamya'da Bilim | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilim felsefesinin bilimsel gelişmeye katkısı ve teknoloji kavramları. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilimsel bilgiye ulaşma yöntemleri, tümevarım ve tümdengelim yöntemleri. Bilimsel düşünme yöntemleri, bilimsel yaklaşım ve bilim mantığı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Antik Yunan ve Helenistik felsefe ve tarih. Antik Yunanistan'da Bilim Helenistik dönemde bilim Romalılarda Bilim | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Orta Çağ Düşüncesinin ve Biliminin Gelişimi Sümerlerin bilimsel gelişmeye katkıları hangi alandadır? İslam Dünyasında Bilim İslam Dünyasının Batı Bilimine Etkisi Eski Orta Çağ, İslam ve Osmanlı dönemleri bilimlerindeki bilimsel gelişmeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İslami Bilimde Gerilemenin Nedenleri Skolastik Dönemde Avrupa ve İslam Dünyasında Bilim | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Coğrafi keşifler. Dinlerin tarihi ve bilimin gelişimi üzerindeki herhangi bir etkisi. Baharat ve ipek yolları araştırmaları bilimsel gelişmelerin gelişmesinde etkili olmuştur. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ara sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rönesans Nedir, Nasıl Gelişmiştir, Rönesansın Bilime Etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Astronomideki Gelişmeler ve Bilime Katkıları İstanbul'un Akdeniz'i fethi ve hakimiyeti altına almasının bilim tarihine ne gibi etkileri oldu? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Temel Bilimler, Kimya, Tıp, Biyoloji ve Fizik Bilimlerinin Gelişimi Copernicus, Kepler ve Galileo Gallei.Copernic ve Gaileliye fiziği bilimin gelişmesinin önünü açtı mı? Newton Fiziği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | AYDINLATMA VE BİLİM ÇAĞI | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Şimdiye kadarki sanayi devrimi 1. Buharın gücünü keşfetmek Sanayi Devrimi aşaması 2. Petrol ve kömür arama, Otomasyona geçiş Sanayi Devrimi aşaması 3. Elek ve elektronik, elektromanyetik ve bilgisayarın gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Batı'da Rönesans'ın başlangıcında bilimin gelişmesine ne katkıda bulundu? Amerika'nın keşfinin bilim tarihine etkisi nedir? Sanayi devrimi, bilimsel gelişmelerin etkisiyle gelişmiştir. Kronolojik olarak endüstriyel vahiy süreci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yeşil devrim Biyoteknoloji nanoteknoloji Endüstri 4.0 Yapay zeka | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | FELSEFE VE TARİH BİLİMİNDE İLERİ ÇALIŞMALAR | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | final sınavı | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |