BYEBTE3 Scientific Research Techniques and Publication Ethics

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BYEBTE3
Ad Scientific Research Techniques and Publication Ethics
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ


Dersin Amacı

History and philosophy of science, scientific research, problem recognition, hypothesis creation, planning, method determination and evaluation of data in accordance with the basic principles of science to establish the realization and implementation of the research. The aim of the research is to analyze the findings in accordance with the scientific methodology and to provide the principles of scientific ethics. In addition, the ethics of science and publication and the universal principles of this subject are aimed to be taught and the students are obliged to adopt compulsory ethical principles

Dersin İçeriği

Basic science research; determination of the purpose of the research, literature review (web of science and other networks, literature review), the organization of research, observation and data collection-editing, the possible problems encountered in the realization of the research and statistical operations and analysis, presentation of findings, discussion, comment and reporting or writing the thesis techniques (using the EndNote to create a personal library and organize the literature) will be covered. The importance of the principles of ethics and deontology for science and the science of responsibility and ethical behaviour in order not to mislead science.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Atasoy, N. 2011. Bilim Ettiği. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5048. Turabian, Kate L. 1996. A Manual for Writers of Term Pepers, Theses, and Dissertations. The Universitey of Chicago press. Chicago, USA. Day, R. A. 1996. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Çeviri, Altay, G. A. TÜBİTAK Yayınları. Ankara. Şen, Z. 2011. Bilim ve Bilimsel Araştırma İlkeleri. Su Vakfı Yayınları. İstanbul Gökçe, B. 1992. Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Savaş yayınlar. Ankara. Gündüz, M. 2010.Ahlak Sosyolojisi. Anı yayınları. Ankara. Türkdoğan, O. 2000. Bilimsel Araştırma Metodolojisi. Timaş yayınları. İstanbul. Ortaş, I. 2013. Bilim, Bilim Tarihi ve Felsefesi. Yayınlanmamış ders notlar Ortaş, I. 2011. Tarımsal Deontoloji. Yayınlanmamış ders notu. Ortaş, I. 2005. Bilim Tarihi içinde Tarım Tarihinin Yeri ve Önemi. http://www.universite-toplum.org/content.php3?id=17 Yıldırım, C. 1989. Bilim Tarihi, Remzi kitapevi, İstanbul. Yıldırım, C. 1983. Bilim Felsefesi, Remzi kitapevi, İstanbul

Notlar

ilgili diğer makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Bilimsel araştırmalarda problemin tanımlanması ve tanımlanması, Bilimsel araştırmalarda hipotez oluşturulması, planlanması, metodolojisi ve verilerin değerlendirilmesi
ÖÇ02 2. Bilimsel araştırmanın nasıl tasarlanacağı, Araştırma yönteminin belirlenmesi ve Literatür tarama ve elektronik kütüphane (EndNote). Veri analiz yöntemleri, Bilimsel araştırmaları yönetir.
ÖÇ03 3. Bilimsel yazmayı geliştirme ve öğrenme, Bilimsel etiği tanır ve etik dışı davranışlar dan haberdar olur ayrıca Bilimsel araştırma mantığını da irdeler.
ÖÇ04 4. Bilimsel Yazarlık ve etik dışı davranışlar (yanlı yayın, hakemlik, editörlük vb.) ile ilgili etik konuları bilir, ayrıca araştırma ve yayın etiğini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Bilimin tanımı, bilim felsefesi, bilimsel araştırmalara tarihsel yaklaşım, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 2. Problem tanımlama, bilimsel bir araştırma konusu nasıl belirlenir, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 3. Hipotez kurma ve amaç oluşturma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 4. Literatür tarama, (Web of Science üzerinden veri konu tarama), okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 5. Kişisel kütüphane oluşturma (EndNote referans manger programı kullanımı), okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 6. Araştırma planı hazırlama, araştırma şemasının oluşturulması, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 7. Ara Sınav ve 1. Dönem ödevi (çalışılan konunun genel bir tarihsel işleyişi), okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 8. Materyal ve metot belirleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 9. Bilimsel araştırma modelleri (tüme varım ve tümden gelim), okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 10. Veri analiz ve yazma tekniği geliştirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 11. SAS ( istatistiksel analiz yöntemi) paket programı kullanımı, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 12. Bilimsel rapor, tez ve makale yazma teknikleri geliştirmek, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 13. Etik ve Deontoloji kavramlarının tanımlanması, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 14. Bilim etiğinin temel ilkelerinin tanımlanması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 15. Bilimsel makale ve rapor yazılımında yaşanan intihaller, bilim etiği konusundaki örnek çalışmalar (Ithenticate programı yarımı ile intihallerin belirlenmesi), okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 final sınavı yazma sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 sınav yazma sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS