Genel Bilgi
Kod | BTE008 |
Ad | Enzymes: Principles and Biotechnological Applications |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
-Enzimlerin temel özellikleri ve yapıları ile gıda sanayiindeki enzim uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği
Enzimolojiye giriş, enzimlerin temel yapısı, enzimilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması, enzim kinetiği, inhibitörler, enzimlerin çeşitli endüstrilerde kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Whitaker, J. R., Voragen, A. G. J., Wong, D. W. S. Handbook of food enzymology, Marcel Dekkel, New York. 2003
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enzimlerin kimyasal yapısını bilir |
ÖÇ02 | Enzimlerin genel özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Enzimlere etki eden faktörleri bilir |
ÖÇ04 | Enzim kinetiğini bilir |
ÖÇ05 | Enzimlerin nasıl kullanılacağını ve depolanacağını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enzimlerlin tarihçesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enzimlerin kimyasal yapısı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enzimlerin kimyasal yapısı 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Enzimlerin sınıflandırılması ve adlandırılması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Enzim aktivitesi, spesifikliği, aktivasyon enerjisi, enzimatik katalizin mekanizması I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enzim aktivitesi, spesifikliği, aktivasyon enerjisi, enzimatik katalizin mekanizması II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enzim kinetiği | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enzim kinetiği 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Enzim inhibisyonu I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Enzim inhibisyonu II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Enzimlerin gıda endüstrisinde uygulaması I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Enzimlerin gıda endüstrisinde uygulaması II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Enzimlerin gıda endüstrisinde uygulaması 3 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Enzimlerin biyoetanol üretiminde kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |