Genel Bilgi
Kod | BTE002 |
Ad | Analysis of Transgenic Plants And Propagation Materials in Genetically Modified Organisms |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES KAYIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyada genetiği değiştirilmiş bitki üretim teknikleri ve içerikleri hakkında bilgi vermek. Bu tip bitkilerin ve üretim materyallerinin analizini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Transgenik bitki üretim metotları detaylı olarak anlatılacaktır. Ticari transgenik ürünlerin özelliklerinden bahsedilecek ve analiz yöntemleri detaylı olarak anlatılacak ve uygulamalı olarak gösterilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Principles of Gene manipulation (R.W. Old and S.B. Primrose, 1992) Technology transfer of plant biotechnology (Petter M. Gresshoff, NewYork, 1994), Transgenic plants research (Keith Lindsey 1997)
Notlar
Güncel ve önemli makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkında genel bilgi edinir. Gen transferi tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Transgenik bitkilerin tarımda kullanımı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Transgenik bitkilerin çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkileri konusunda fikir oluşturur |
ÖÇ04 | Transgenik bitkilerin analizinde moleküler, histokimyasal ve doku kültürü analizlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Dünyada ve Türk standartları enstitüsünde GDO analizinde hangi yöntemleri ve genleri kulladığını öğrenir |
ÖÇ06 | Transgenik bitki üretiminde kullanılan vektörler ve bu vektörlerin GDO analizinde nasıl kullanıldığını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Transgenik bitkiler | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Agrobacterium aracılığı ile gen transferinin temel prensipleri | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
3 | Direkt gen transferinin kullanıldığı konular | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Plazmidlerin özellikleri | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hedef gen kasetleri nasıl oluşturulur | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Markır nedir ve nerelerde kullanılır | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | GDO analizi analizine nereden başlanır | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Promotör genler nedir nereden elde edilirler | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Terminatör gen nedir ve nereden elde edilir | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Gen kopya sayıları nasıl analiz edilir | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Transgenik bitkide RNA analizi yöntemleri | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Transgenik bitki proteinleri nasıl saptanır | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Böceğe dayanıklı transgenik bitki analizi | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Virüslere dayanıklı bitkilerin analizi | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |