Genel Bilgi
Kod | BTE001 |
Ad | Molecular Biology of Plant Viruses |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES KAYIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki virüs hastalık etmenleri hakkında genomik, moleküler ve serolojik bilgileri detaylı bir şekilde öğrenmelerini sağlayarak, tarımsal alanlarda kısa süreli ve çok hassas metotların uygulama yöntemlerini öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Virüslerde Genetik Varyasyon ve Evrim, RNA ve DNA Virüslerinin Genom Organizasyonları, Bitkide Virüs Hareketinin Moleküler Mekanizması, Pozitif Kollu RNA Virüslerinde Gen Eksprasyonları, Virüslerin Vektörlerle Taşınmasının Moleküler Temelleri, Simptom Gelişiminin Moleküler Mekanizması, Virüs Teşhis ve Tanısında Kullanılan Yöntemler, Virüslerle Mücadele, Gene Karşı Gen İlişkileri, Genin Susturulması (Gene Silencing), Virüslere Karşı Dayanıklılığı Geliştirilen Transgenik Bitkilerin Moleküler Biyolojisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bitki Virolojisi Matthews' 2002
Notlar
Bazı yayınlamış makalelerden örnekler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Virüsün tarihçesini ve viral genom organizasyonunu öğrenir. DNA ve RNA virüslerinin genomik yapılarının ve fonksiyonlarının farklılığını öğrenir. |
ÖÇ02 | Virüslerin bitkide meydana getirdikleri simptomların oluşumunda rol oynayan moleküler mekanizmayı öğrenir |
ÖÇ03 | Virüslerin teşhis ve tanılanmasında kullanılan moleküler, serolojik ve biyolojik teknikleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Bitkilerde viral vektörler ve kullanım alanlarını öğrenir |
ÖÇ05 | RNA ve DNA virüslerin bitkide replikasyon mekanizmasını öğrenir |
ÖÇ06 | nfekte edici yapay virus nasıl yapılır, öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Virolojiye giriş, tarihçe | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Virüs taksonomisi | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Virüslerin genomik yapısı | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
4 | DNA virüslerinin genom organizasyonu | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | RNA virüsleri | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
6 | Virüslerin teşhisinde kullanılan yöntemler I | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
7 | Virüslerin teşhisinde kullanılan yöntemler II | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Viral Vektörler ve kullanım alanları | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Virüslerle Mücadele Kullanılan Klasik Yöntemler | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Virüslerle Mücadelede Kullanılan Biyoteknolojik Yöntemler | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Genetik Mühendisliğinde Kullanılan Virüsler | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Genetik Mühendisliği İle Virüslere Dayanıklılık | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
14 | Virüslerde Gen Susturulması Teknolojisi | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
15 | İnfekte Edici Virüs Vektörlerin Oluşturulması | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen Kaynaklar ve Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen ders notları ve kaynaklardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |