Genel Bilgi
Kod | ÇM532 |
Ad | Endüstriyel Mikrobiyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstrilerden kaynaklanan atıkların bertaraf edilmesinde mikroorganizmaları kullanma prensiplerini anlamak. Endüstriyel atık suların doğasını ve bu atık sulardaki ksenobiyotik ve rekalsitrant maddelerin tanınmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Endüstriyel mikrobiyolojiye giriş, mikrobiyal hücre yapısı ve işlevleri, mikrobiyal büyüme ve beslenme, metabolizma. Endüstriyel atık su arıtımında biyoprosesler, mikroorganizmaların sürekli ve kesikli sistem kültürleri, aerobik ve anaerobik metabolizma, arıtma mikrobiyolojisi, endüstriyel organik maddelerin biyolojik parçalanması, arıtmayı etkileyen inhibütör maddeler. Atıksu arıtımında mikro organizmaların kantitatif olarak belirlenmesi, biyokinetik. Endüstriyel atık suların biyolojik arıtılabilirliği, uygun arıtma yöntemlerinin belirlenmesi, arıtımda baskın mikroorganizma türleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstriyel Mikrobiyoloji ve Biyoteknolojinin tanımını yapabilir. |
ÖÇ02 | Endüstriyel Mikrobiyoloji ve Biyoteknolojide Mikroorganizmaları anlatabilir. |
ÖÇ03 | Endüstriyel Mikroorganizmaların Yetiştirilmesi ve Mikrobiyal Ürünlerin Üretimi için Besiyerlerini açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Mikroorganizmaların Metabolik Ürünleri için Biyosentetik Yolları anlatabilir. |
ÖÇ05 | Endüstriyel Uygulamalar İçin Mikrobiyal Metabolit Üretimi İçin İşlemleri anlatabilir. |
ÖÇ06 | Biyoteknolojik Uygulamalar için Endüstriyel Organizmaların Seçimi ve İyileştirilmesi hakkında bilgi verebilir. |
ÖÇ07 | Çamurun Arıtılması: Çamurun Anaerobik parçalanmasını anlatabilir. |
ÖÇ08 | Fermentörler ve Fermantasyon Cihazlarının Çalışmasını açıklayabilir. |
ÖÇ09 | Endüstriyel Mikrobiyolojide Sterilitenin Önemi ve Süreçlerini açıklayabilir. |
ÖÇ10 | Biyokatalizörler, İmmobilize Enzimler ve İmmobilize Hücreler hakkında bilgi verebilir. |
ÖÇ11 | Atık Arıtma Sistemlerini anlatabilir. |
ÖÇ12 | Çevre Mühendisliği Mikrobiyolojisi: Endüstriyel atık suların Biyolojik Ayrıştırılmasını açıklayabilir |
ÖÇ13 | Endüstride Atıkların Arıtımı hakkında bilgi verebilir. |
ÖÇ14 | Büyük Sanayilerden kaynaklanan Atıklar akkında bilgi verebilir. |
ÖÇ15 | Endüstriyel atık sulardaki ksenobiyotik maddeler hakkında bilgi verebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel Mikrobiyoloji ve Biyoteknolojiye Giriş | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Endüstriyel Mikrobiyoloji ve Biyoteknolojide Mikroorganizmalar | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Endüstriyel Mikroorganizmaların Yetiştirilmesi ve Mikrobiyal Ürünlerin Üretimi için Besiyeri | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Mikroorganizmaların Metabolik Ürünleri için Biyosentetik Yollar | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Endüstriyel Uygulamalar İçin Mikrobiyal Metabolit Üretimi İçin İşlemler | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Biyoteknolojik Uygulamalar için Endüstriyel Organizmaların Seçimi ve İyileştirilmesi | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Çamurun Arıtılması: Çamurun Anaerobik Dağılımı | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | 8.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Fermentörler ve Fermantasyon Cihazlarının Çalışması | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Endüstriyel Mikrobiyolojide Sterilitenin Önemi ve Süreçleri | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Biyokatalizörler, İmmobilize Enzimler ve İmmobilize Hücreler | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Atık Arıtma Sistemleri | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Çevre Mühendisliği Mikrobiyolojisi: Endüstriyel atık suların Biyolojik Ayrıştırılması | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Endüstride Atıkların Arıtımı | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Büyük Sanayilerden kaynaklanan Atıklar | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |