ÇM526 Çevre Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları II

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM526
Ad Çevre Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ


Dersin Amacı

Çevre Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması.

Dersin İçeriği

Su ve toprak kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı. QUAL2E-UNCAS ( the Stream Water Quality Models) akarsu kalitesi ve PESTAN V4.0 (Pesticide Analytical Model) organic maddelerin toprak yüzeyi ile yeraltı su kaynakları arasındaki taşınımı bilgisayar modellerinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su ve toprak kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı.
ÖÇ02 QUAL2E-UNCAS ( the Stream Water Quality Models) akarsu kalitesi ve PESTAN V4.0 (Pesticide Analytical Model) organic maddelerin toprak yüzeyi ile yeraltı su kaynakları arasındaki taşınımı bilgisayar modellerinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması.
ÖÇ03 Çevre Mühendisliğinde Modelleme kullanımı hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Çevre Mühendisliğinde kullanılan modeller ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su ve toprak kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Su ve toprak kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 QUAL2E-UNCAS ( the Stream Water Quality Models) akarsu kalitesi modellemesi-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 QUAL2E-UNCAS ( the Stream Water Quality Models) akarsu kalitesi modellemesi-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 PESTAN V4.0 (Pesticide Analytical Model) ile organic maddelerin toprak yüzeyi ile yeraltı su kaynakları arasındaki taşınımı -1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
6 PESTAN V4.0 (Pesticide Analytical Model) ile organic maddelerin toprak yüzeyi ile yeraltı su kaynakları arasındaki taşınımı bilgisayar modellerinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
7 PESTAN V4.0 (Pesticide Analytical Model) ile organic maddelerin toprak yüzeyi ile yeraltı su kaynakları arasındaki taşınımı bilgisayar modellerinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-3 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Hydrologic Evaluation of Landfill Performance (HELP) Model -1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hydrologic Evaluation of Landfill Performance (HELP) Model -2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hydrologic Evaluation of Landfill Performance (HELP) Model -3 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hydrologic Evaluation of Landfill Performance (HELP) Model -4 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Biyolojik atıksu arıtımı uygulamaları için BIOWIN modeli-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Biyolojik atıksu arıtımı uygulamaları için BIOWIN modeli-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Biyolojik atıksu arıtımı uygulamaları için BIOWIN modeli-3 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS