ÇM005 Reaktör Hidroliği

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM005
Ad Reaktör Hidroliği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GALİP SEÇKİN


Dersin Amacı

Su ve atıksu arıtımında kullanılan farklı reaktör tiplerinin kütle dengelerinin, reaksiyonlarının ve performans analizlerinin matematiksel modelleme ile yapılması yetkinliğinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Su ve Atıksu Arıtımında Kullanılan Reaktör Tipleri, Kütle Dengesi Analizleri, Modellemede Kullanılan İdeal Reaktörler, Tam Karışımlı Reaktörde Reaksiyonların Modellenmesi, Sürekli Akışlı Reaktörler, İdeal Olmayan (Gerçek) Reaktörlerde Akımı Karakterize Etmek için İz Kullanılması, İdeal Akışlı Olmayan Reaktörlerin Modellenmesi, Reaktör Performansını Modellemek için İz Kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su ve Atıksu Arıtımında Kullanılan Reaktör Tipleri Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Kütle Dengesi Analizleri Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kütle Dengesi Analizleri Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Modellemede Kullanılan İdeal Reaktörler Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Tam Karışımlı Reaktörde Reaksiyonların Modellenmesi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tam Karışımlı Reaktörde Reaksiyonların Modellenmesi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Sürekli Akışlı Reaktörler Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İdeal Olmayan (Gerçek) Reaktörlerde Akımı Karakterize Etmek için İz Kullanılması Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 İdeal Akışlı Olmayan Reaktörlerin Modellenmesi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 İdeal Akışlı Olmayan Reaktörlerin Modellenmesi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 İdeal Akışlı Olmayan Reaktörlerin Modellenmesi Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Reaktör Performansını Modellemek için İz Kullanımı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Reaktör Performansını Modellemek için İz Kullanımı Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS