Genel Bilgi
Kod | ÇM508 |
Ad | Tehlikeli Katı Atıklar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELGİN BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere tehlikeli katı atıkların toksik etkileri, iyileştirilmeleri, uzaklaştırılmaları ve bu işlemlerin yönetmeliklere uygun olarak yapılabilmesi hakkında bilgi birikimi sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları, başlıca katı atık prosesleri, katı atıkların toplanıp uzaklaştırılması, tehlikeli katı atıkların toksik etkileri, tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması, fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler, stabilizasyon ve katılaştırma, yakma ve araziye gömme, ABD,AB ve Türkiyedeki katı atık yönetmelikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları;
Notlar
Hazardous Waste Management, M.D.LaGrega, P.L. Buckingham, J.C. Evans,The Environmental Resources Management Group, McGraw-Hill Int. Edit.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Tehlikeli katı atıkların toksik etkileri, tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler, stabilizasyon ve katılaştırma, yakma ve araziye gömme hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | ABD, AB ve Türkiyedeki katı atık yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları (konu devamı), | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Başlıca katı atık prosesleri ve katı atıkların toplanıp uzaklaştırılması, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tehlikeli katı atıkların toksik etkileri, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması, | Konu hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması (konu devamı), | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler (aynı konuya devam), | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik prosesler (konuya devam), | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Stabilizasyon ve katılaştırma, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Stabilizasyon ve katılaştırma, yakma ve araziye gömme, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yakma ve araziye gömme, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye'deki katı atık yönetmelikleri, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | ABD ve AB katı atık yönetmelikleri. | Konu hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |