ÇM502 Endüstriyel Atıksular

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM502
Ad Endüstriyel Atıksular
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Anaerobik biyoteknolojinin temel prensiplere ek olarak endüstriyel atıksulara uygulamalarıın öğretilmesi

Dersin İçeriği

Anaerobik arıtıma giriş.anaerobik arıtımın temel biyokimya ve biyolojisi Organik maddelerin kimyasal enerjisi. Bakteriyel metabolizma, KOİ-Kütle dengesi. Organik maddelerin anaerobik parçalanması, anaerobik sistemlerde dönüşüm işlemleri, anaerobik işlemin kinetiği ve etken faktörler, anaerobik arıtma işlemleri. Yukarı akımlı anaerobik arıtma sistemlerinin dizaynı, işletilmesi ve performansı. Anaerobik yatakların pH değeri ve stabilitesi. Anaerobik sistemlerden çıkan suların ileri arıtılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Endüstriyel Kirlenme Kontrolü. Olcay Tünay İTÜ 1996

Notlar

Industrial Waste Treatment Handbook Frank Woodard, Ph.D., P.E., 2001 by Butterworth–Heinemann


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Endüstriyel Kirlenme çerçevesinde endüstriyel atıksuların özellikleri
ÖÇ02 Endüstriyel Atıksu Kontrolünün Belirli Sistematikler Çerçevesinde Ayrıntılı Olarak İncelenmesi
ÖÇ03 Endüstriyel atıksu arıtma yaklaşımının kazandırılması
ÖÇ04 Farklı sektörlere ait arıtma yaklaşımını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Endüstriyel atıksuların kaynakları ve özellikleri, tesiste suların tekrar kullanımı ve tesis içi atık kontrolü. İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Atık yüklerinin azaltılması ve tesis içinde alınması gereken önlemler. İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Endüstriyel atıksuların kontrolünde var olan en uygun teknloji kavramı. En uygun teknolojilerin belirlenmesinde uygulanan teknikler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Endüstriyel atıksular için deşarj standartları İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Seçilmiş endüstriler 1 Gıda Endüstrisi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Seçilmiş endüstriler 2 Deri tabaklama İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 Seçilmiş endüstriler 3 İçecek endüstrisi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Seçilmiş endüstriler 4 Tekstil endüstrisi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Seçilmiş endüstriler 5 Kağıt endüstrisi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Seçilmiş endüstriler 6 Demir çelik endüstrisi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Seçilmiş endüstriler 7 Metal kaplama İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İncelenen endüstriler için arıtma alternatiflerinin değerlendirilmesi. İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tesis içi kontrol İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Endüstriyel atıksu arıtımı İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:43