ÇM0018 Su ve Atıksu Arıtımında Nanoteknoloji Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM0018
Ad Su ve Atıksu Arıtımında Nanoteknoloji Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT


Dersin Amacı

Nano teknoloji ve nano materyaller hakkında geniş bilgi sağlamak. Nano teknolojinin arıtma yöntemlerinde kullanım metotlarını öğretmek.

Dersin İçeriği

Su ve atıksu arıtımında nano teknoloji kullanımı

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Lens, P., Virkutyte, J., Jegatheesan, V., & Al-Abed, S. (Eds.). (2013). Nanotechnology for water and wastewater treatment. Iwa Publishing.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su ve atıksu arıtımında nano teknoloji kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ02 Nano teknolojinin arıtma yöntemlerinde kullanım metotları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ03 İçme sularının arıtımında nanoteknolojinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 su ve atıksu arıtımında kullanılan nanomateryaller hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nanoteklonojiye giriş ders notu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 nanomateryaller sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nanoteknoloji ve akademik araştırma yöntemleri sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Nanoteknoloji kullanım alanları sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İçme sularının arıtımında nano teknoloji kullanımı sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 atıksu arıtımında nano teknoloji kullanımı sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Nanoteknoljide yeni gelişmeler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Arasınav Sunumlara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Nanomalzemeler ve su arıtma: fırsatlar ve zorluklar sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Su arıtma uygulamalarında nanomalzemelerin rolü sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Nanomalzemelerin su arıtma ve çevresel iyileştirmedeki uygulamaları sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Nano teknolojinin arıtma yöntemlerinde kullanım metotları sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Su arıtma için karbon bazlı sürdürülebilir nanomalzemeler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Su arıtımı için nanoteknolojideki yenilikler sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Su arıtma için nanoteknoloji: Yeşil bir yaklaşım sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Genel Tekrar Sunumlara çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Final Sınavı Sunumlara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS