Genel Bilgi
Kod | ÇM0018 |
Ad | Su ve Atıksu Arıtımında Nanoteknoloji Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT |
Dersin Amacı / Hedefi
Nano teknoloji ve nano materyaller hakkında geniş bilgi sağlamak. Nano teknolojinin arıtma yöntemlerinde kullanım metotlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Su ve atıksu arıtımında nano teknoloji kullanımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Lens, P., Virkutyte, J., Jegatheesan, V., & Al-Abed, S. (Eds.). (2013). Nanotechnology for water and wastewater treatment. Iwa Publishing.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ve atıksu arıtımında nano teknoloji kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ02 | Nano teknolojinin arıtma yöntemlerinde kullanım metotları hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ03 | İçme sularının arıtımında nanoteknolojinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | su ve atıksu arıtımında kullanılan nanomateryaller hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanoteklonojiye giriş | ders notu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | nanomateryaller | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nanoteknoloji ve akademik araştırma yöntemleri | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nanoteknoloji kullanım alanları | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İçme sularının arıtımında nano teknoloji kullanımı | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | atıksu arıtımında nano teknoloji kullanımı | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nanoteknoljide yeni gelişmeler | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Sunumlara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Nanomalzemeler ve su arıtma: fırsatlar ve zorluklar | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su arıtma uygulamalarında nanomalzemelerin rolü | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nanomalzemelerin su arıtma ve çevresel iyileştirmedeki uygulamaları | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Nano teknolojinin arıtma yöntemlerinde kullanım metotları | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Su arıtma için karbon bazlı sürdürülebilir nanomalzemeler | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Su arıtımı için nanoteknolojideki yenilikler | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Su arıtma için nanoteknoloji: Yeşil bir yaklaşım | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel Tekrar | Sunumlara çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı | Sunumlara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |