EE649 Adaptive Control Strategies

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE649
Ad Adaptive Control Strategies
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLYAS EKER


Dersin Amacı

Öğrencilere kendinden uyarlamalı sistemlerin temel ilkelerini tanıtmak

Dersin İçeriği

Uyarlamalı kontrol sistemlerinin anlık proses tanımlama ve anlık kontrol sağlanması hakkında teorik bilgiler verilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kendinden Ayarlamalı Sistemler

Notlar

Kendinden Ayarlamalı Kontrol Sistemleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uyarlamalı kontrol sistemlerini analiz eder
ÖÇ02 Tanılama modellerini sınıflandırır
ÖÇ03 Bilgi örneklemeyi anlatır
ÖÇ04 anlık ve anlık olmayan tanılamayı bilir
ÖÇ05 Uyarlmalı kontrol sistemlerinin kararlılığını analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanılama ve Uyarlamalı kontrol konularında genel bilgiler Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Uyarlamalı kontrol metotları, içsel ve dışşal yaklaşımlar, sinyaller Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dijital tanılama: anlık olmayan ve anlık tanılama Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tanılama algoritmalarında kullanılan modeller Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tanılama ve kontrol için ölçüm aralığının belirlenmesi Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Parametre tanılamaya giriş Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Anlık olmayanen az kareler tanılaması Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anlık az kareler tanılaması Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Özyinelemeli model tahmini Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Özyinelemeli model tahmini algoritma paramtreleri Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kovaryans matriks, unutma faktörü, tanılama doğruluğu Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Parametre tanılı kontrolör tasarımı Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kontrol bütünlüğü Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uyarlama kararlılığı Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS