EE0013 Genişbant Ağlar ve Teknolojileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE0013
Ad Genişbant Ağlar ve Teknolojileri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN


Dersin Amacı

Amaç, ulaşım ağlarının (kablosuz, bakır ve optik) tasarımı ve inşasında yer alan teknolojileri ve uygulama alanlarını öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Yüksek hızlı ağ erişim teknolojileri, Çekirdek ağ mimarileri, Foton üretim ve alım ilkeleri, Sayısal iletim ilkeleri, Optik fiber, Optik yükselteç ve dalga boyu bölmeli çoğullama, Optik bağlantıların tasarımı, Optik ağlar, Radyo sistemi ve yayılımı, Mikrodalga iletim sistemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Geniş Bant Erişimi: Teknoloji, Arayüzler ve Yönetimi,Alex Gillespie


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir geniş bant bağlantısını (bakır, fiber veya kablosuz) oluşturan öğeleri ve bunların temel işleyişini teknik terimlerle açıklar
ÖÇ02 Temel sistem tasarımını gerçekleştirmek için gereken matematiksel araçlarda yetkin olur
ÖÇ03 Doğrusal bozulmaları göz önünde bulundurarak her tür kanal için basit bir noktadan noktaya ağ tasarlarve modeller
ÖÇ04 Fiber hattı oluşturan öğeleri ve bunların temel işleyişini teknik terimlerle açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dijital iletim ilkeleri Derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Optik iletim ilkeleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Foton üretiminin ilkeleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Foton alımının prensipleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Optik yükselteçler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 TDM tekniği Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 GPON tekniği Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dalga boyu bölmeli çoğullama Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Optik linklerin tasarımı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
11 Optik ağ Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Radyo yayılımı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Radyo sistemi kavramları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Mikrodalga iletim sistemleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Gelecekteki geniş bant ağları üzerine tartışma Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS