DEE802 Special Area Course

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEE802
Ad Special Area Course
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK


Dersin Amacı

Danışman öğretim üyesinin uzmanı olduğu bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi

Dersin İçeriği

Tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması, Literatür takibi, Makale inceleme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlgili öğretim üyesine ait ders notları ve önereceği kitaplar

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dersin sonunda öğrenci;
ÖÇ02 Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize eder.
ÖÇ03 Literatürü takip eder.
ÖÇ04 Güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirir.
ÖÇ05 Tahlil etme yetisini geliştirir.
ÖÇ06 Araştırmalarını gerçekleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anlatım Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Literatür takibi Literatür tarama 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Makale inceleme Literatür tarama 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Değerlendirme Alana özgü makale belirleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
5 Rapor Hazırlama ve Sunma Rapor hazırlama ve sunma teknikleri üzerine araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
6 Deneysel uygulama Önceki konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Tartışma ve sentezleme Önceki konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Anlatım 1.1 Derse hazırlık 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Literatür takibi 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Makale inceleme 2 Literatür tarama 2.2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Değerlendirme 3 Alana özgü makale belirleme 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
13 Rapor Hazırlama ve Sunma 4 Rapor hazırlama ve sunma teknikleri 4 Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
14 Deneysel uygulama 5 Önceki konuların gözden geçirilmesi 5 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Tartışma ve sentezleme 6 Önceki konuların gözden geçirilmesi 6 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS