Genel Bilgi
Kod | YLEES702 |
Ad | Seminar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans tezin bilimsel kurallara ve güncel/ güncele yakın bilgilere uygun bir şekilde hazırlanmasını sağlayacak temel esasların aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği
Çalışılmakta olunan alanın bilimsel kurallara uygun, güncel bilgilerle hazırlanıp sunumunun yapılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Bilimsel dergi makaleleri, bildiriler, tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma problemini tanımlar. |
ÖÇ02 | Çalışacağı konu ile alakalı araştırma yöntemlerini kullanır |
ÖÇ03 | Çalışacağı konu ile ilgili makaleleri, bildiri, tezleri inceler. |
ÖÇ04 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 1 | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 2 | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 3 | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 4. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 5. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 6. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 7. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 8. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 9. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 10. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 11. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 12. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 13 | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 14. | Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |