YLEES702 Seminar

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLEES702
Ad Seminar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek lisans tezin bilimsel kurallara ve güncel/ güncele yakın bilgilere uygun bir şekilde hazırlanmasını sağlayacak temel esasların aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Çalışılmakta olunan alanın bilimsel kurallara uygun, güncel bilgilerle hazırlanıp sunumunun yapılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Bilimsel dergi makaleleri, bildiriler, tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma problemini tanımlar.
ÖÇ02 Çalışacağı konu ile alakalı araştırma yöntemlerini kullanır
ÖÇ03 Çalışacağı konu ile ilgili makaleleri, bildiri, tezleri inceler.
ÖÇ04 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 1 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 2 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 3 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 4. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 5. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 6. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 7. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 8. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 9. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 10. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 11. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 12. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 13 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar 14. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 06:44