Genel Bilgi
Kod | EE704 |
Ad | Intelligent Robotics II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, günümüzde gereken otonom, esnek, maharetli ve akıllı robotların tasarımı için gereken ileri seviye teknikleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Robot görüşü, yörünge planlama, anlık konum belirleme ve hartialama, biyo-esinlemeli robotik, insansı robotlara girişi, insansı robotlar için kinematik ve dinamik modeller,çift bacak yürüme, duruş ve denge kontrolu, insan robot etkileşimi, sosyal robotik.
Dersin Ön Koşulu
Intelligent Robotics I
Kaynaklar
Kevin M. Lynch and Frank C. Park, "Modern Robotics: Mechanics, Planning, and Control," Cambridge University Press, 2017.
Notlar
J. Craig, "Introduction to Robotics", 3rd ed. Pearson Intl Inc . 2014 Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Robotik sistemlerin temel bileşenlerini öğrenme |
ÖÇ02 | İleri seviye robot analiz yöntemlerini öğrenme |
ÖÇ03 | Robot simülasyonu temellerini tasarım uygulamaları ile öğrenme |
ÖÇ04 | Otonom, esnek, maharetli ve akıllı robot tasarımları gerçekleştirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Robot görüşü | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yörünge planlama | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Anlık konum belirleme ve haritalama | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyo-esinlemeli robotik | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İnsansı robotlara giriş | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İnsansı robotlar için kinematik ve dinamik modeller | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çift bacak yürüme | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders materyali ile kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Robotlarda duruş ve denge kontrolu | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İnsan robot etkileşimi | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rehabilitasyon robotları | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Medikal-cerrahi robotlar | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sosyal robotlar | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci Proje Sunumları-1 | Proje simulasyonu ve sunum için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Benzetim, Problem Çözme, Gösteri |
15 | Öğrenci Proje Sunumları-2 | Proje simulasyonu ve sunum için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Benzetim, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |