Genel Bilgi
Kod | EE704 |
Ad | Intelligent Robotics II |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Amacı
Dersin amacı, günümüzde gereken otonom, esnek, maharetli ve akıllı robotların tasarımı için gereken ileri seviye teknikleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Robot görüşü, yörünge planlama, anlık konum belirleme ve hartialama, biyo-esinlemeli robotik, insansı robotlara girişi, insansı robotlar için kinematik ve dinamik modeller,çift bacak yürüme, duruş ve denge kontrolu, insan robot etkileşimi, sosyal robotik.
Dersin Ön Koşulu
Intelligent Robotics I
Kaynaklar
Kevin M. Lynch and Frank C. Park, "Modern Robotics: Mechanics, Planning, and Control," Cambridge University Press, 2017.
Notlar
J. Craig, "Introduction to Robotics", 3rd ed. Pearson Intl Inc . 2014 Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Robotik sistemlerin temel bileşenlerini öğrenme |
ÖÇ02 | İleri seviye robot analiz yöntemlerini öğrenme |
ÖÇ03 | Robot simülasyonu temellerini tasarım uygulamaları ile öğrenme |
ÖÇ04 | Otonom, esnek, maharetli ve akıllı robot tasarımları gerçekleştirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Robot görüşü | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yörünge planlama | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Anlık konum belirleme ve haritalama | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyo-esinlemeli robotik | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İnsansı robotlara giriş | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İnsansı robotlar için kinematik ve dinamik modeller | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çift bacak yürüme | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders materyali ile kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Robotlarda duruş ve denge kontrolu | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İnsan robot etkileşimi | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rehabilitasyon robotları | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Medikal-cerrahi robotlar | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sosyal robotlar | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci Proje Sunumları-1 | Proje simulasyonu ve sunum için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Benzetim, Problem Çözme, Gösteri |
15 | Öğrenci Proje Sunumları-2 | Proje simulasyonu ve sunum için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Benzetim, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |