Genel Bilgi
Kod | EE656 |
Ad | Performance Analysis Of Computer Networks |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY |
Dersin Amacı
Modern mikroişlemcilerin tasarımı, bellek hiyerarşisinin özellikleri ve çoklu iş parçacığı ve çoklu işlemeyle ilgili konuların anlaşılması
Dersin İçeriği
Maliyet / performans analizi, komut seti mimarilerinin tasarımı ve değerlendirilmesi, boru hattı oluşturma teknikleri, çok seviyeli bellek hiyerarşileri, süperskalar işlemci tasarımı, çoklu iş parçacığı ve çoklu işleme.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
R. Jain “The Art of Computer Systems Performance Analysis: Techniques for Experimental Design, Measurement, Simulation, and Modeling”
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenciler karmaşık ağ problemlerinin izlenebilir modellerini oluşturabileceklerdir. |
ÖÇ02 | Ders öğrencileri networkteki problemler ve saldırıları anlayacaklardır. |
ÖÇ03 | Bu yetenekler teknik alanlarda çalışan herkes için - belirli teknolojilerin yeteneklerini ve yeni trendlerin başarısını veya başarısızlığını anlamak için gereklidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çoklu erişim iletişimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | CSMA/CD - Çoklu Erişimde Çakışma Saptamalı Taşıyıcı Sezme Mantığı) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
3 | Rezervasyon teknikleri (token and polling) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
4 | Paket radyo ağları (WLAN) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
5 | Veri ağlarında yönlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
6 | En kısa yola yönlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
7 | Örnek problem inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Optimum yönlendirme ve topoloji tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
10 | Akış kontrolü (TCP) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
11 | IP ağlarında servis kalitesi (QoS) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
12 | Multimedya aktarımı gereksinimleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
13 | Ağ desteği: zamanlama, şekillendirme, hata düzeltme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
14 | Ağ performansı ile ilgili güncel araştırma konularının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
15 | Gözden Geçirrme Problemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |