Genel Bilgi
Kod | EE638 |
Ad | Biomedical Instrumentation |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciyi, teşhis, destek ve tedavi amaçlı değişik türde tıbbi cihaz ve aletle aşina etmek.n
Dersin İçeriği
Ders, değişik tıbbi alet ve cihazlarla ilgili bilimsel kaynaklardan almış yazı ve makalelerin tartışma şeklinde işlenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Öğrenci, dersi veren öğretim üyesi tarafından her hafta uygun kaynaklara (bilimsel dergi, kitap, internet sitesi) yönlendirilir.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomedikal mühendisliğinde kullanılan enstrumanları kullanım alanına göre kategorize eder. |
ÖÇ02 | Temel biyoenstrümanların işleyiş prensiplerini açıklar. |
ÖÇ03 | Biyoenstrumanların matematik modelleme denklemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Biyoenstrumantasyon konulu bir bilimsel makaleyi okuyup anlatabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 1 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 2 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 3 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 4 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 5 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 6 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 7 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 8 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 9 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 10 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 11 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 12 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 13 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 14 | Makalenin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |