EE638 Biomedical Instrumentation

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE638
Ad Biomedical Instrumentation
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN


Dersin Amacı

Öğrenciyi, teşhis, destek ve tedavi amaçlı değişik türde tıbbi cihaz ve aletle aşina etmek.n

Dersin İçeriği

Ders, değişik tıbbi alet ve cihazlarla ilgili bilimsel kaynaklardan almış yazı ve makalelerin tartışma şeklinde işlenmesini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Öğrenci, dersi veren öğretim üyesi tarafından her hafta uygun kaynaklara (bilimsel dergi, kitap, internet sitesi) yönlendirilir.

Notlar

Yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyomedikal mühendisliğinde kullanılan enstrumanları kullanım alanına göre kategorize eder.
ÖÇ02 Temel biyoenstrümanların işleyiş prensiplerini açıklar.
ÖÇ03 Biyoenstrumanların matematik modelleme denklemlerini açıklar.
ÖÇ04 Biyoenstrumantasyon konulu bir bilimsel makaleyi okuyup anlatabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 1 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 2 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 3 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 4 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 5 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 6 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 7 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 8 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 9 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 10 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 11 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 12 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 13 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 İlgili literatürden alınmış makalenin okunup tartışılması - 14 Makalenin önceden okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 143
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,72
AKTS 6 AKTS