EE631 Introduction to Volume Graphics

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE631
Ad Introduction to Volume Graphics
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULUS ÇEVİK


Dersin Amacı

Hacimsel grafiğin temellerinin tanıtılması. İleri uygulamalar için zemin hazırlanması.

Dersin İçeriği

Hacmin hazırlanması. Hacimsel veriler. Hacimsel görüntü birimi voxel. Voxellerin sınıflandırılması. Bakış yönünde transformasyon. İzoyüzeylerin ortaya çıkarılması. Hacimsel görüntüleme algoritmalarında yapısal düşünceler. Işın dökme. Projeksiyon metodları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Computer Graphics, Principles and Practice. Third Edition. JOHN F. HUGHES, ANDRIES VAN DAM, MORGAN MCGUIRE, DAVID F. SKLAR, JAMES D. FOLEY, STEVEN K. FEINER, KURT AKELEY.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci:
ÖÇ02 Temel hacim grafiği terminolojisini kullanır,
ÖÇ03 Hacimsel grafiklerinin gelişimini bilir,
ÖÇ04 Bilgisayar ekranında hacimsel objeleri görüntüler,
ÖÇ05 Hacimsel görüntünün ekran üzerinde projeksiyonunu gerçekleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hacmin hazırlanması. Genel bilgisayar grafikleri konularının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Hacimsel veriler. Hacimsel görüntü birimi voxel. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Voxellerin sınıflandırılması. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sınıflandırmaya, devam. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Bakış yönünde transformasyon. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Transformasyon, devam. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İzo-yüzeylerin ortaya çıkarılması. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Hacimsel görüntüleme algoritmalarında yapısal düşünceler. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Işın dökme. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Projeksiyon metodları. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Metodlara, devam. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Uygulama Programı yazımı. C programlama becerilerinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Program yazımı, devam. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Uygulama Programı yazımı, devam. Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS