EE585 Project Work-1

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE585
Ad Project Work-1
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK


Dersin Amacı

Danışman (Bölüm öğretim üyeleri) tarafından verilen projelerin öğrenci tarafından tamamlanarak, proje üzerinde derinlemesine bilgi sahibi olma, yorumlama ve uygulama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında danışman (bölüm öğretim üyeleri) tarafından verilen çeşitli konuların teorik ve/veya deneysel olarak incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlgili öğretim üyesine ait ders notları ve önereceği kitaplar

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dersin sonunda öğrenci;
ÖÇ02 Literatür taraması yapabilme ve literatürde yer alan verileri değerlendirebilme becerisine sahip olur.
ÖÇ03 Araştırma planlayabilme ve araştırma verilerini toplayıp yorumlayabilme becerisine sahip olur.
ÖÇ04 Yapılan araştırmayı deneysel ve/veya simülasyon ortamında olarak uygulama becerisine sahip olur.
ÖÇ05 Araştırmadan sonuç çıkarıp önerilerde bulunabilme yetkinliğine sahip olur.
ÖÇ06 Araştırmayı raporlaştırıp jüri karşısında savunabilme yetkinliğine sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Elektrik Mühendisliğindeki son gelişmeler Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Proje konusuna ait literatür taraması Proje konusuna ait makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Proje konusuna ait literatür taraması 1 Proje konusuna ait makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Proje konusuna ait literatür taraması 2 Proje konusuna ait makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Projeyi deneysel olarak veya simülasyon ortamında uygulayabilmek için hazırlıkların yapılması Proje konusunu uygulayabilmek için makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Projeyi deneysel olarak ve/veya simülasyon ortamında uygulayabilmek için hazırlıkların yapılması 1 Proje konusunu uygulayabilmek için makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Projeyi deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulayabilmek için hazırlıkların yapılması 2 Proje konusunu uygulayabilmek için makale, bildiri, tez gibi farklı kaynakların araştırılması ve çalışılması. 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon ortamında uygulanması Proje konusunu uygulamaya ait araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulanması 1 Proje konusunu uygulamaya ait araştırma 1 Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
11 Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulanması 2 Proje konusunu uygulamaya ait araştırma 2 Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulanması 3 Proje konusunu uygulamaya ait araştırma 3 Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
13 Projenin deneysel olarak ve/veya simülasyon programında uygulanması 4 Proje konusunu uygulamaya ait araştırma 4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar
14 Projeden elde edilen sonuçların raporlandırılması Rapor hazırlama teknikleri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Projeden elde edilen sonuçların raporlandırılması 1 Rapor hazırlama teknikleri üzerine çalışma 1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS