EE503 Advanced Electronic Circuit Design

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE503
Ad Advanced Electronic Circuit Design
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY


Dersin Amacı

İşlemsel kuvvetlendiricilerin temellerini anlamak, rezistans geri beslemeli devrelin çalışmasını anlamak, Aktif süzgeçleri analiz etmek ve tasarlamak, İşlemsel kuvvetlendiricilerin sınırlandırmalarını kavramak, Doğrusal olmayan devreleri analiz etmek ve tasarlamak, ADC ve DAC çalışmasını anlamak

Dersin İçeriği

İşlemsel Kuvvetlendiricisi Temelleri, rezistans geri beslemeli devreler, Aktif Süzgeçler, Statik ve Dinamik Op-Amp sınırlandırmaları, Gürültü, kararlılık, Doğrusal olmayan devreler, sinyal üreteçleri, voltaj referans ve regülatörleri, D-A ve A-D çeviriciler, Doğrusal olmayan yükselteçler ve Faz kilitlemeli döngüler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

DESIGN WITH OPERATIONAL AMPLIFIERS AND ANALOG INTEGRATED CIRCUITS

Notlar

DESIGN WITH OPERATIONAL AMPLIFIERS AND ANALOG INTEGRATED CIRCUITS


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşlemsel kuvvetlendiricilerin temellerini anlamak
ÖÇ02 Rezistans geri beslemeli devrelin çalışmasını anlamak
ÖÇ03 Aktif süzgeçleri analiz etmek ve tasarlamak
ÖÇ04 İşlemsel kuvvetlendiricilerin sınırlandırmalarını kavramak
ÖÇ05 Doğrusal olmayan devreleri analiz etmek ve tasarlamak
ÖÇ06 ADC ve DAC çalışmasını anlamak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşlemsel Kuvvetlendirici Temelleri Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Rezistans geri beslemeli devreler İlgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Problem Çözme
3 Aktif Süzgeçler 1 Resistans geri beslemeli devrelerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Aktif Süzgeçler 2 Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Statik ve Dinamik Op-Amp sınırlandırmaları İlgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Gürültü Op-amp sınırlandırma konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Konu tekrarı Önceki tüm ders konularının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Kararlılık Op-amp sınırlandırma konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Doğrusal olmayan devreler Doğrusal olmayan devreler ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sinyal üreteçleri İlgili konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Voltaj referans ve regülatörler Sinyal üreteçleri konusunu gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 D-A ve A-D çeviriciler DAC ve ADC dönüştürücüler ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Doğrusal olmayan yükselteçler ve Faz kilitlemeli döngüler Doğrusal olmayan yükselteçler ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS