EE0016 Optoelektronik ve Fotonik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE0016
Ad Optoelektronik ve Fotonik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN


Dersin Amacı

Optoelektronik sistemler ve fotonik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Elektromanyetik teori özeti, Zamanla değişen alanlar, Dalga denklemleri ve düzlem dalga çözümleri, Polarizasyon, Kayıplı ortamda düzlem dalgalar, İletkende meydana gelen EM dalgaları, İletkende eğik insidans, Dielektrik arayüzde normal insidans, Dielektrik arayüzde eğik insidans, Toplam iç yansıma, Girişim, Çoklu dielektrik girişim, İnterferometreler, Kırınım, Kırınım Izgaraları, Dielektrik dalga kılavuzları - Optik fiber, Düzlemsel dalga kılavuzu cihazları, Fotonlar, Işık ve madde arasındaki etkileşim, Optik pompalama, Lazerler, Yarı iletkenlerde optik kazanç, Yarı iletken lazerler, Tek modlu yarı iletken lazer, Fotodedektörler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Fotoniğin Temelleri,B.E.A. Saleh ve M.C. Teich


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Optoelektronik sistemler konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Fotonik ve optoelektonik sistemler arasındaki ilişkiyi anlar
ÖÇ03 Geleceğe yönelik fotonik sistem tasarımı gerçekleştirir
ÖÇ04 Fotonik bir sistem tasarımını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Optoelektroniğin Tanıtımı ve Uygulamaları Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Işığın Dalga Doğası I Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Işığın Dalga Doğası II Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Dielektrik Dalga Kılavuzu ve Optik Fiberler I Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Dielektrik Dalga Kılavuzu ve Optik Fiberler II Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Işığın Polarizasyonu ve Modülasyonu I Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Işığın Polarizasyonu ve Modülasyonu II Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Işık yayan diyotlar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Uyarılmış Emisyon Cihazları LAZERLER Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 LAZERLER Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Fotodetektörler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Fotovoltaik Cihazlar: Güneş Pilleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Görüntü Sensörleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Erbiyum Katkılı Fiber Amplifikatörler (EDFA) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS