EM544 Servis Sistemleri Yönetimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EM544
Ad Servis Sistemleri Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU YILMAZ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hizmet sektöründeki karşılaşılan süreçler, problemler ve bu problemlere özgü çözüm yaklaşımları konusunda bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Servis işletmelerinin temel karakteristikleri, servis süreci tasarımı, servis sistemlerinde kapasite ve işgücü planlama, yönetim fonksiyonları, planlama faaliyetleri, denetim fonksiyonları, kalite sisteminin bileşenleri, servis kalite planları, servis tasarımında kalite unsuru, istatistiksel teknikler, verimlilik ve performans ölçümü, sürekli izleme teknikleri ve sürekli iyileştirme çevrimleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Konu ile ilgili Literatürden bazı çalışmalar

Notlar

Konu ile ilgili Literatürden bazı çalışmalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Servis sistemlerinin temel karakteristiklerini kavrar.
ÖÇ02 Servis sistemlerinde kapasite ve işgücü planlamayı açıklar.
ÖÇ03 Servis tasarımında kalite unsurunu ve kalite sistem bileşenlerini açıklar.
ÖÇ04 Servis sektöründeki performans ölçütlerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzey bilgiler için uzmanlık düzeyinde alanına yenilik sağlayacak özgün tanımları geliştirebilme 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Servis işletmelerinin temel karakteristikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Servis süreci tasarımı Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Servis sistemlerinde kapasite Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Servis sistemlerinde işgücü planlama Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yönetim fonksiyonları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Planlama faaliyetleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Denetim fonksiyonları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalite sisteminin bileşenleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Servis kalite planları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Servis tasarımında kalite unsuru Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İstatistiksel teknikler Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Verimlilik ve performans ölçümü Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sürekli izleme teknikleri ve sürekli iyileştirme çevrimleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Proje sunumları Sunum için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 159
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,36
AKTS 6 AKTS