Genel Bilgi
Kod | DEMS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora aşamasında seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama
Dersin İçeriği
Doktora seviyesinde Endüstri Mühendisliğinin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu bulunmamaktadır
Notlar
Ders notu bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Danışmanı ile beraber endüstri mühendisliği ile ilgili seçtiği bir konuda bağımsız bir araştırma yürütür. |
ÖÇ02 | Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri içeren kapsamlı bir literatür araştırması yapar. |
ÖÇ03 | Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri kapsamlı bir literatür araştırması ile yazılı ve sözlü olarak öğretim elemanlarına ve öğrencilere sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzey bilgiler için uzmanlık düzeyinde alanına yenilik sağlayacak özgün tanımları geliştirebilme | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Seminer konusunun belirlenmesi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Literatürün değerlendirilmesi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | Literatürün değerlendirilmesi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Literatürün değerlendirilmesi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Problem analizi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Problem analizi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Problem analizi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı | Seminer konusuna hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seminer konusuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seminer konusuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |