EM542 Integrated Product and Process Design

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EM542
Ad Integrated Product and Process Design
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL


Dersin Amacı

Yeni ürün tasarım sürecinde kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve bütünleşik ürün geliştirme yeteneği kazandırmak. Ürün ve proses tasarımında yalın üretim dönüşümü

Dersin İçeriği

Yeni ürün tasarımında yaratıcılık, TRİZ, Yalın üretim, Ürün ve proses geliştirme süreci ve aşamaları; eş zamanlı maliyet düşürme, müşteri memnuniyeti artırma, kalite iyileştirme, çevrim süresi düşürme yaklaşımı; imalat stratejileri; eş zamanlı mühendislik; tersine mühendislik; imalata yönelik tasarım; kalite fonksiyon yayılımı (QFD); değer mühendisliği; hızlı prototip geliştirme; bilgisayar destekli ürün ve proses geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeni ürün fikri geliştirme yeteneği kazanmak
ÖÇ02 Ürün ve proses geliştirme süreç yönetimi
ÖÇ03 Var olan ürün geliştirme stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmek
ÖÇ04 Yeni ürün tasarımında yaratıcı fikirler geliştirme
ÖÇ05 Yeni ürün ve proses tasarımında yalın dönüşüm


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ürün tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hizmet tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Müşteri ihtiyaçlarını belirleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ürün veya hizmet özellikleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tasarım projelerinde ekip deneyimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kavram Üretimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kavram Seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kavram Testi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Endüstriyel Tasarım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hızlı Prototipleme sistemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ürün Geliştirme optimizasyonu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tersine mühendislik ve Eşzamanlı mühendislik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yeni ürün ve proses tasarımında yalın dönüşüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kalite fonksiyon yayılımı Ürün tasarımı için Proses tasarımı ve seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS