EM520 Distribution and Inventory Management

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EM520
Ad Distribution and Inventory Management
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL


Dersin Amacı

Yeni ürün ve süreç tasarımında kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve yaratıcı düşünme yeteneğini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Malzeme ve stok çeşitlerinin tanımlanması, stok maliyetlerinin tanımlanması, ekonomik sipariş modelinin kurulması ve optimum sipariş miktarı formülünün türetilmesi, stok plolitikaları, malzeme ihtiyaç planlama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Envanter çeşitleri ve sınıflandırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Envanter stoğuna neden ihtiyaç duyulur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Envanter problemleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Envanter maliyetleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Ekonomik sipariş modeli Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 (S,s) modeli Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav
9 Miktar iskontolu model Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Tek siparişli model Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Malzeme satın alama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Malzeme barkodlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Malzeme ihtiyaç planlama I Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Material requirement planning II Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Malzeme ve stok yönetimi performans kriterleri (KPI) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS