EM0021 İleri Nesneye Yönelik Programalama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EM0021
Ad İleri Nesneye Yönelik Programalama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENK ŞAHİN


Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere neseye yönelik programlama dilini kullanarak nesne tabanlı programlamada ileri konuları öğretir.

Dersin İçeriği

Nesneye yönelik programlama ile ilişkilendirilen kavramlar C plus plus, Piton ve Java Programlama dili kullanılarak tanıtılacak ve örneklerle açıklanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Downey, A. (2012). Think python: How to think like a computer scientist. Needham: Green Tea Press.

Notlar

Downey, A. (2012). Think python: How to think like a computer scientist. Needham: Green Tea Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nesne Yönelimli Programlama kavramını öğrenirler.
ÖÇ02 C++ ve Python'u iyi bir şekilde kullanabilirler.
ÖÇ03 Karmaşık uygulamalar geliştirebilirler.
ÖÇ04 Algoritma geliştirme kavramını öğrenirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nesneye yönelik programlamaya Giriş konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Nesneye yönelik programlamanın temelleri konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nesneye yönelik tasarım konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sınıflar konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Sınıf Nesnelerini İlklendirme konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kalıtlar konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Kapsülleme konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders kitabına ve notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Python'a Giriş konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Python ile Algoritma Geliştirme I konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Python ile Algoritma Geliştirme II konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Uygulama Geliştirme I konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama Geliştirme II konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama Geliştirme III konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama Geliştirme IV Ders kitabına ve notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
16 Final Sınavı Ders kitabına ve notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Ders kitabına ve notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS