Genel Bilgi
Kod | EES005 |
Ad | Gas Dynamics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Amacı / Hedefi
İdeal ve gerçek gazların termodinamik analiz yeteneğinin öğrenciye kazandırılması
Dersin İçeriği
Sıkıştırılabilir akımın temel denklemleri. Durgunluk ve sonik özellikler. Dik şok ilişkileri, eğik şok ve genişleme dalgaları. Zamana bağlı dalga denklemleri. Doğrusallaştırılmış akım, konik akım. Süpersonik akımlar için sayısal teknikler, karakteristikler yöntemi. Transonik akım, hipersonik akım.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
R.D. Zucker, O. Biblarz “Fundamentals of Gas Dynamics” 2002 M.J. Zucrow, J.D. Hoffman “Gas Dynamics” 1976
Notlar
R.D. Zucker, O. Biblarz “Fundamentals of Gas Dynamics” 2002 M.J. Zucrow, J.D. Hoffman “Gas Dynamics” 1976
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İdeal gazların akış ve enerji denklemlerinin termodinamik yönden değerlendirebilme konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması |
ÖÇ02 | Gerçek gazların akış ve enerji denklemlerinin termodinamik yönden değerlendirme tecrübesi edinilmesi |
ÖÇ03 | İdeal ve gerçek gazlarla çalışan sistemleri analiz edebilme bilgisi kazanılması |
ÖÇ04 | Jet motorları hakkında bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisansüstü düzeyde bilimsel araştırma yapabilir, gerekli bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir, yorumlar ve uygulamada kullanabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkındaki bilgileri öğrenir ve araştırmalar için gerekli olan çalışmalarda kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji ve Enerji Sistemleri kapsamına giren problemleri kurgular, teknolojik gelişmeleri de göz önünde bulundurarak çözüm üretir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki konuları tartışabilir, özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası çalışma yeteneği kazanır ve farklı disiplinlere ait bilgileri etkin bir şekilde kullanabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yeni ve gelişmekte olan teknolojilere ve uygulamalarına dair farkındalığa sahiptir, gerektiğinde bunları detaylı olarak inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamaların sosyal, toplumsal, ekonomik, etik boyutlarını araştırır ve tanımlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Literatür takibi, teknik sunum yapma, dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi kazanır ve kendi çalışmalarını alanındaki ulusal veya uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ile uygulamalı proje yapar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapıp özümseyecek teknik donanıma sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termodinamik temel denklemleri ve I. kanun analizleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Termodinamiğin II. kanun analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mükemmel gaz karışımları, izentropik hal değişimleri, özel hal ve maxwell’s denklemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Gerçek gazlar, hal denklemleri, sıkıştırılabilirlik, özgül ısıları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kütle aksiyon kanunu, ayrılma, kondensasyon | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bir boyutlu gaz dinamiği, düzenli akın dinamik denklemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Uygulama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Euler denklemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ses hızı ve mach sayısı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Alan-hız bağıntısı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sıkıştırılabilir Akışlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Ses üstü akışlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ses üstü akışlar 2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hypersonic flows | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |