Genel Bilgi
Kod | FK620 |
Ad | Amorf Yarıiletkenler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ŞADİ YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Düzensiz Malzemelerin öğrenimi
Dersin İçeriği
Amorf maddelerde durum yoğunluğu kavramı,Anderson Lokalizasyonu, lokalize durumlar arası geçişler, Hopping ve değişken erimli hopping,Sogurma kenarı ve Urbach kuralı,mobilite kenarı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Amorf malzemenin öğrenimi |
ÖÇ02 | Amorf Yarı iletken üretimi öğrenimi |
ÖÇ03 | Mobilite kavramı öğrenimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | iletkenken yalıtkan ve yarıiletken materyaller | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | amorf materyaller | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | amorf materyallerin üretilme yöntemleri | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | amorf yarıiletkenlerin band aralığının ölçümü.kalınlık ölçümü | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | ısısal tavlama olayı.tavlamanıun kristal yapıya etkisi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | amorf malzemelerde iletim mekanizmaları ve hopping iletimi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | değişken erimli hopping | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | amorf malzeme üretimi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | amorf malzeme üretimi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | amorf malzemelerin soğurma kenarı ve mobilite kenarı | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | amorftan polikristale geçiş koşullarının belirlenmesi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | amorf malzemelerin kullanım alanları | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | amorf malzemelerden üretilen elektronik cihazlar | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | ZnS ince filmlerin üretim yöntemleri | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |