Genel Bilgi
Kod | FK0029 |
Ad | Elektromanyetik Teori II(ZORUNLU) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromanyetik teori hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği
Elektromanyetik dalgalar, dalga denklemi, dielektrik ortamda elektromanyetik dalga, iletken elektromanyetik dalga, dalga propagasyonu ve dispersiyon. Elektromanyetik radyasyon, dipol radyasyonu, noktasal yükün radyasyonu, radyasyon tepkisi, farklı kaynakların ışıması. Özel görelilik teorisi, göreli mekanik ve göreli elektrodinamik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Classical Electrodynamics, John David Jackson, John Wiley & Sons, Inc.
Notlar
Elektrodinamiğe giriş, David J Griffith
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ayar dönüşümleri, Lorentz ve Coulomb ayarı hakkında bilgi sahibi olunur |
ÖÇ02 | Elektromanyetik teori hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Harmonik alanlar için Poynting teoremi,empedans ve admitans'ın alanını tanımlar |
ÖÇ04 | Poynting teoremini kullanarak manyetik alanın enerjisini hesaplar. |
ÖÇ05 | Çizgisel ve dairesel kutuplanmayı tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zamanla değişen alanlar,Faraday'ın indüksiyon kanunu | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Maxwell'in yerdeğiştirme akımı,Maxwell denklemleri | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vektör ve skaler potansiyeller | Kaynak kitap taramas | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ayar dönüşümleri, Lorentzayarı,Coulomb ayarı | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Makroskobik elektromanyetizma denklemlerin türetilmesi | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Poynting teoremi , yüklü parçacıklarla elektromanyetik alanlardan oluşan bir sistem için enerji ve momentumun korunumu | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Harmonik alanlar için Poynting teoremi,empedans ve admitans'ın alan tanımları | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Elektromanyetik alanların ve kaynakların dönme,uzay yansıması ve zaman terslenmesi altında dönüşüm özellikleri | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İletken olmayan ortamda düzlem elektromanyetik dalgalar | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çizgisel ve dairesel kutuplanma,Stokes parametreleri | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dielektrikler arasındaki düzlem arayüzeyde elektromanyetik dalgaların yansıması ve kırılması | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dielektrikler,iletkenlerin ve plazmaların frekans dağıtma özellikleri | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dielektrikler,iletkenlerin ve plazmaların frekans dağıtma özellikleri (devamı) | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İletken ya da kayıplı bir ortamda elektromanyetik dalgalar | Kaynak kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |