Genel Bilgi
Kod | DFKS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir konuda araştırma yaparak konu hakkında seminer hazırlamak.
Dersin İçeriği
Belirli bir konuda araştırma, bulguların tasnif edilmesi, bulguların yeniden düzenlenmesi, eldeki bilgilerin başkalarına sunulması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili literatür.
Notlar
Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konuda araştırma yapmayı bilir. |
ÖÇ02 | Derlediği bilgileri sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Konuyu bir seminer halinde hazırlamayı ve başkalarına sunmayı bilir. |
ÖÇ04 | Bilimsel bilgileri yorumlar ve sunar |
ÖÇ05 | Bilimsel sorulara bilimsel cevaplar verir. |
ÖÇ06 | Bilimsel tartışmalara katılır ve görüş belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 1 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | 2 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | 3 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | 4 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | 5 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | 6 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | 7 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | 8 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 9 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | 10 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | 11 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | 12 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | 13 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | 14 Seminer konusuna hazırlık | Seminer konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |