Genel Bilgi
Kod | FK732 |
Ad | Manyetizmada Deneysel Metodlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, manyetik malzemelerin deneysel yöntemlerle ölçülme içeriklerinin anlaşılmasıdır.
Dersin İçeriği
Düşük sıcaklıkların elde edilmesi, Sıcaklık ölçümü ve kontrolü, Kryostatlar, DC ve AC ölçüm teknikleri, Harmonik duygunluklar ve ölçümleri, manyetik niceliklerin VSM ve MPMS ile ölçüm yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Manyetik malzemelerin manyetik ölçümleri hakkında genel bilgileri kavrar |
ÖÇ02 | Manyetik niceliklerin ölçüm tekniklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Deney yapabilme yeteneği kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Düşük sıcaklıkların elde edilmesi, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sıcaklık ölçümü ve kontrolü, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sıcaklık ölçümü ve kontrolü, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kryostatlar, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kryostatlar, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kryostatlar, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | DC ve AC ölçüm teknikleri, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | DC ve AC ölçüm teknikleri, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Harmonik duygunluklar ve ölçümleri, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Harmonik duygunluklar ve ölçümleri, | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Manyetik niceliklerin VSM ve MPMS ile ölçüm yöntemleri | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Manyetik niceliklerin VSM ve MPMS ile ölçüm yöntemleri | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Manyetik niceliklerin VSM ve MPMS ile ölçüm yöntemleri | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Manyetik niceliklerin VSM ve MPMS ile ölçüm yöntemleri | Kitapta ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |